Overslaan en naar de inhoud gaan

Restbelang Schuitema moet helft meer kosten

De investeringsmaatschappij CVC zal flink dieper in de buidel moeten tasten om supermarktbedrijf Schuitema geheel in handen te krijgen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

CVC heeft een bod gedaan van 20,11 euro per aandeel op het restbelang van 1,6 procent, maar die prijs moet met minstens de helft omhoog, vindt de Vereniging van Effectenbezitters (VEB). De VEB baseert zich op uitgebreid economisch onderzoek naar de werkelijke waarde van het restbelang. Daar is volgens de belangenbehartiger van beleggers een prijs van minstens 31,73 euro per aandeel uitgerold.

related partner content for mobile comes here

De VEB heeft de Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam in een verzoekschrift gevraagd een billijke prijs vast te stellen. De biedprijs komt overeen met het bedrag van 20,11 euro per aandeel dat CVC betaalde aan Ahold voor zijn belang van 70 procent in Schuitema. Het supermarktconcern kreeg echter ook enkele tientallen winkels en een indirect belang in Schuitema via preferente aandelen. Dat moet volgens de VEB worden meegewogen bij de vaststelling van de prijs van het restbelang (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in