YouTube zendt Olympische Spelen uit
Beeldmateriaal van de Olympic Broadcasting Services, eigendom van het International Olympic Committee (IOC), zal door YouTube uitgezonden worden op een speciaal daarvoor bestemd kanaal. Timo Lumme, director of television, marketing services IOC: 'Voor het eerst in de geschiedenis van de Olymosche Spelen, zal het complete wereldwijde internet verslaggeving zijn. Zo bereiken we de jongere generaties sportfans die veel online zijn.'
Gebruikers in het Verenigde Koninkrijk en de Verenigde Staten en andere markten waar het IOC de rechten op digitale video on-demand beelden aan heeft verkocht, zullen de YouTube beelden niet kunnen zien. Het aantal kijkers wordt geschat op 200 miljoen, niet erg veel gezien het grote gebied wat bediend wordt. Maar juist in deze landen in het internet en online video nog niet zo wijd verspreid. Het IOC levert zo'n 500 a 800 sportfragmenten gedurende de Spelen en YouTube zal het kanaal gebruiken om advertentieruimte te verkopen, maar alleen aan Olympische sponsors. (Brand Republic)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid