Overslaan en naar de inhoud gaan

Boer Zoekt Vrouw en Wie is de Mol aan elkaar gewaagd

De nieuwe zender SBS9 opent in week 1 op 0,6 procent, zo blijkt uit de kijkcijfers in de doelgroep 20-49.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NPO1 scoort in het begin van het jaar altijd goed met zowel Boer Zoekt Vrouw als Wie is de Mol. Dat is nu niet anders. De eerste afleveringen van beide programma’s ontliepen elkaar niet veel in marktaandeel. Boer Zoekt Vrouw was één, Wie is de Mol twee, maar bij uitgesteld kijken won dat laatste programma het.

related partner content for mobile comes here


De dramaseries op RTL4 Divorce en Moordvrouw beleefden ook hun - succesvolle - herstart. Bij de oudejaarsconferences was Youp nipt de winnaar, hoewel Guido Weijers uitgesteld meer kijkers haalde.


In de top-15 stonden negen RTL4-programma’s en zes van NPO1. Bij uitgesteld kijken behaalden twee SBS6-programma’s de bovenste 15.

Zendergroepen
RTL torende in week 1 weer boven de andere zendergroepen uit. Dankzij forse stijgingen bij RTL4 en RTL7 (darts) kwam RTL op 36,3 procent uit. Het aandeel van de Ster daalde licht, dat van SBS groeide met 0,8. BrandDeli - dat nu ook Eurosport onder zijn hoede heeft - kwam uit op 7,5 (-0,4).





Adformatie biedt wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in