Barbara Bijlard gestart als managing director bij Ace Create


Barbara Bijlard is deze week gestart als de nieuwe managing director van Ace Create, de creatie-unit van het Amsterdamse reclamebureau. Ze komt van DDB Amsterdam, waar ze in september vorig jaar afscheid nam als managing director.
Rogier IJzermans, oprichter en ceo van Ace: 'We waren al enige tijd op zoek naar een nieuwe leider voor de nieuwe fase van Ace als geïntegreerd bureau. Iemand met ervaring uit het vak, maar ook met een frisse en moderne kijk op de business. We zijn daarom heel blij dat Barbara het team komt versterken.'
Bijlard vormt samen met Rogier de Bruin (executive creative director) en Harm Balvers (head of strategy) het managementteam van Ace Create. In de directie van Ace zitten Rogier IJzermans (ceo) en Esther Kevelham (cfo).
Geïntegreerd bureau
Ace werkt de laatste jaren steeds meer toe naar een positionering als 'geïntegreerd bureau', dat al terug te zien is in het werk voor grote merken als ABN Amro en YoungCapital. Van een aantal 'losse bureaus' zoals Airborne en Amaru is intussen afscheid genomen. Er wordt bij Ace gewerkt aan de hand van drie pijlers: Create (creatie), Accelerate (pr en social) en Innovate (business). Bij het bureau zijn tegenwoordig zo'n 250 mensen in dienst.
Vacatures
Project Communication Advisor
AMS InstituteClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente Delft
Ook zit Ace momenteel in de laatste fase van een pitch van Hak. Het betekent dat het foodmerk afscheid neemt van DDB Amsterdam, het bureau dat toevallig genoeg ook Bijlards oude werkgever is.
Bijlard: 'Toen Ace tijdens mijn break contact zocht, hoefde ik niet lang na te denken. Het is een bureau dat de huidige tijdsgeest goed begrijpt en dat weet om te zetten naar opvallende campagnes en oplossingen voor mooie merken.'
Tijd nodig
Barbara Bijlard (42) is geen onbekende in de Nederlandse bureauwereld. De nieuwe aanstelling volgt als benoemd op haar vertrek als managing director van DDB Amsterdam in september vorig jaar. Bijlard zei toen tijd nodig te hebben voor het nadenken over een volgende stap. Dat heeft ze gedaan, blijkt nu een paar maanden later. Bijlard was in totaal dertien jaar werkzaam bij Kingsday, dat later over is gegaan in 180 Amsterdam en meest recent (eind 2022) in DDB Amsterdam. Tegenwoordig staat Erik van Engelen als ceo aan het roer van DDB Amsterdam.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid