Overslaan en naar de inhoud gaan

Kamilla Leupen nieuwe DPG-directeur Volkskrant, Trouw, Het Parool en NU.nl

Ze volgt Erik van Gruijthuijsen op.
Kamilla Leupen en Erik van Gruijthuijsen
Kamilla Leupen en Erik van Gruijthuijsen

Kamilla Leupen, hoofdredacteur van Het Parool, wordt vanaf mei de nieuwe directeur van de nieuwsmerken Volkskrant, Trouw, Het Parool en NU.nl. Zij neemt deze taak over van Erik van Gruijthuijsen die vandaag heeft aangekondigd deze zomer te stoppen als algemeen directeur nieuwsmedia in Nederland en België bij DPG Media. 

Kamilla Leupen legt haar functie als hoofdredacteur van Het Parool in maart neer. Voor haar positie wordt - samen met de redactie - een opvolgingsprocedure in gang gezet. Leupen was sinds 2021 hoofdredacteur van Het Parool en begon in 1999 als stagiair bij de krant. 

related partner content for mobile comes here

Verdere digitalisering

'Na tien jaar in de hoofdredactie van Het Parool verheug ik me om in een andere rol, maar met een groot journalistiek hart, samen met de redacties de verdere digitalisering en ontwikkeling van vier prachtige titels vorm te geven', zegt Leupen.

Erik van Gruijthuijsen: 'Na 28 jaar werken in hoofdredacties en directies bij Het Parool, ANP, Wegener en DPG Media en met bijna 65 jaar op de teller, ben ik eraan toe om mijn leven iets anders in te richten. Maar wat heb ik ervan genoten.'

Nieuwe impulsen

'Kamilla Leupen heeft, na een lange en rijke carrière bij Het Parool, laten zien dat ze bij uitstek geschikt is om de journalistieke kwaliteit, de merken en de digitalisering bij de Volkskrant, Trouw, Het Parool en NU.nl nieuwe impulsen te geven', zegt ceo Erik Roddenhof. 'Ook na het vertrek van Erik van Gruijthuijsen behouden we een sterk journalistiek cluster binnen DPG Media, geleid door directeuren die een verleden hebben als hoofdredacteur. Met Allard Besse voor ADR , Nicholas Lataire die Het Laatste Nieuws, VTM Nieuws en de Belgische magazines leidt, Jörgen Oosterwaal voor De Morgen en Humo en nu Kamilla Leupen.'

Daarnaast is Philippe Remarque directeur journalistiek voor de hele groep. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in