‘58% mobiele bureaus zelf niet mobiel’
Van 200 mobiele bureaus werd gekeken of zij een mobiele website of een voor mobiel geoptimaliseerde website hebben.
Richard Otto van MobileMarketing.nl vindt dit vreemd: ‘Het is eigenlijk bizar dat veel bureaus op hun websites en aan hun klanten aangeven hoe belangrijk mobiel tegenwoordig niet is, maar zelf hun eigen zaken niet in orde hebben. Enkele bureaus hebben aangegeven er mee bezig te zijn en zelfs één mobiel bureau gaf aan het niet belangrijk te vinden.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIAB Taskforce mobile kwam in oktober met cijfers dat 80 procent van de top-200 merken in Nederland nog geen mobiele website hebben, terwijl met een smartphone penetratie van 60 procent steeds meer consumenten de mobiel als primair communicatiekanaal gebruiken.
Het onderzoek is in week 50 verricht onder 203 bureaus, die mobile websites en/of apps ontwikkelen voor merken. Websites zijn geopend met een iPhone 5. Er is gekeken of de betreffende bureaus een mobile site of een voor de smartphone geoptimaliseerde site hebben.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid