KWF start campagne gericht op niet-rokers


In de campagne laten Nederlanders zien dat met driekwart (75%) niet-rokers in Nederland roken inmiddels 'zóóó niet meer van vandaag' is. De campagne werd ontwikkeld door Houdini.
De regel 'Roken is zóóó...' wordt afgemaakt met een vergelijking naar iets ouderwets. De statements zijn te zien in TV-commercials, bioscopen, uitgaansgelegenheden en online. Het is de eerste keer dat een anti-rook campagne volledig gericht is op niet-rokers. Niet-rokers wordt gevraagd de boodschap mee uit te dragen dat roken niet meer van deze tijd is. De 'Roken kan echt niet meer'-campagne is bedoeld om niet-roken als sociale norm neer te zetten en zo het roken verder te 'onthippen'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagne richt zich primair op jongeren en jong volwassenen. Het aantal jongeren dat niet-rokers 'cool' en 'stoer' vindt, is de laatste tien jaar gestegen van 49% naar 63%. Een flink aantal jongeren staat echter nog steeds neutraal of negatief tegenover niet-rokende jongeren, wat de kans groter maakt dat ze gaan roken.
Bekende Nederlanders als Gordon, Gigi Ravelli en Dries Roelvink werkten mee aan de campagne. Op een Facebook app kan iedereen een eigen mini Tv-spot, posters, omslagfoto of T-shirt met zijn eigen 'Roken is zóóó...' statement maken en verspreiden.
De eerste 20 door Rene Eller geregisseerde filmpjes binnen de KWF-campagne zijn hier te bekijken:
[Bron: ANP]
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid