Overslaan en naar de inhoud gaan

KWF start campagne gericht op niet-rokers

KWF Kankerbestrijding heeft de campagne 'Roken kan echt niet meer' gelanceerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de campagne laten Nederlanders zien dat met driekwart (75%) niet-rokers in Nederland roken inmiddels 'zóóó niet meer van vandaag' is. De campagne werd ontwikkeld door Houdini.

related partner content for mobile comes here

De regel 'Roken is zóóó...' wordt afgemaakt met een vergelijking naar iets ouderwets. De statements zijn te zien in TV-commercials, bioscopen, uitgaansgelegenheden en online. Het is de eerste keer dat een anti-rook campagne volledig gericht is op niet-rokers. Niet-rokers wordt gevraagd de boodschap mee uit te dragen dat roken niet meer van deze tijd is. De 'Roken kan echt niet meer'-campagne is bedoeld om niet-roken als sociale norm neer te zetten en zo het roken verder te 'onthippen'.

De campagne richt zich primair op jongeren en jong volwassenen. Het aantal jongeren dat niet-rokers 'cool' en 'stoer' vindt, is de laatste tien jaar gestegen van 49% naar 63%. Een flink aantal jongeren staat echter nog steeds neutraal of negatief tegenover niet-rokende jongeren, wat de kans groter maakt dat ze gaan roken.

Bekende Nederlanders als Gordon, Gigi Ravelli en Dries Roelvink werkten mee aan de campagne. Op een kan iedereen een eigen mini Tv-spot, posters, omslagfoto of T-shirt met zijn eigen 'Roken is zóóó...' statement maken en verspreiden.

De eerste 20 door Rene Eller geregisseerde filmpjes binnen de KWF-campagne zijn hier te bekijken:

[Bron: ANP]

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in