Overslaan en naar de inhoud gaan

'Zilveren Kruis Achmea beste website zorgverzekeringen'

Zilveren Kruis Achmea, op de voet gevolgd door CZ en VGZ, heeft de beste website volgens consumenten die zich online oriënteren op een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Respondenten maken veel gebruik van zoekmachines en vergelijkingssites om tot hun keuze te komen. In totaal werden tijdens het onderzoek 2704 beoordelingen gegeven over 114 verschillende websites.

related partner content for mobile comes here

Het is de tweede overwinnig op rij voor Zilveren Kruis Achmea, dat volgens een ander onderzoek ook de beste online service biedt. ZilverenKruis.nl staat opnieuw bovenaan qua vindbaarheid: 47% van de respondenten bezoekt de website tijdens het oriënteren. Vrijwel niemand haakt na de eerste indruk af. De onderzoekers merken daarbij wel op dat dit voor alle websites in de branche geldt.

Zilveren Kruis Achmea scoort vooral goed op het onderdeel Vertrouwen. De online voorselectie van pakketten op basis van leeftijd roept gemengde reacties op. Het overzicht van de meest gekozen verzekeringen is 'heel helder', maar wellicht te arbitrair: 'Er wordt niet eerst een beeld geschetst van de persoon en op basis daarvan een advies gegeven.' Na twee uur oriënteren kiest 8% van de respondenten voor een zorgverzekering van Zilveren Kruis Achmea.

CZ en VGZ komen van respectievelijk de zesde en achtste plaats de top 3 binnen. De stijging is volgens de onderzoekers opvallend, omdat beide verzekeraars in een onderzoek naar online service in mei 2012 matig presteerden. Voor zowel CZ als VGZ geldt dat veel respondenten de website bezoeken door het direct intypen van het webadres. In een branche waarin veel gebruik wordt gemaakt van zoekmachines, geeft direct bezoek een belangrijke voorsprong in het oriëntatieproces.
CZ en VGZ verlaagden beide hun premies dit jaar. Vermelding hiervan in de media en gunstige posities op vergelijkingssites hebben volgens de onderzoekers ‘vanzelfsprekend’ een positief effect op de oriënterende consument. Ook CZ en VGZ verdienen uiteindelijk 8% van de totale voorkeur. De eindscores van de nummer 2 en 3 van de ranglijst vallen een fractie lager uit dan die van Zilveren Kruis.

Premies spelen allicht een doorslaggevende rol. Wordt de premie van een zorgverzekeraar als onaantrekkelijk beoordeeld, dan is dit voor veel respondenten een reden om de betreffende website te verlaten. Veel zorgverzekeraars zien potentiële klanten om deze reden naar de concurrent vertrekken, blijkt uit het onderzoek. Niet alleen CZ en VGZ profiteren van een verlaagde premie. Ook Menzis en Univé maakten hun verzekeringen goedkoper en stegen vervolgens in de ranglijst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in