Overslaan en naar de inhoud gaan

Venco laat chocolade en drop samensmelten met Choco D’rop

De innovatieve smaakbeleving en bijbehorende campagne moeten een droprevolutie ontketenen in de betrekkelijk behouden markt.
Venco laat chocolade en drop samensmelten met Choco D’rop
Venco laat chocolade en drop samensmelten met Choco D’rop
© Alfred International
Venco laat chocolade en drop samensmelten met Choco D’rop
Venco laat chocolade en drop samensmelten met Choco D’rop
© Alfred International

Dropmaker Venco presenteert Choco D’rop, een dropvariant omhuld met chocolade. Met de bijbehorende campagne wil het Nederlandse merk een revolutie ontketenen in de dropmarkt. De innovatieve smaakmaker verschijnt in vijf smaken. In de campagne, ontwikkeld door Alfred International, is het een Franse chocolatier die zich ontpopt tot een lyrische Ruben van der Meer om de smaakbeleving van het snoepgoed te duiden. 

related partner content for mobile comes here

'Revolutie in de dropmarkt'

Evelien Magnin, marketing manager Enjoyment bij moederbedrijf Cloetta, zegt dat het dropmerk als marktleider vernieuwing wil brengen in de betrekkelijk behouden dropmarkt: ‘We zochten naar een manier om mensen vaker te laten genieten, ook buiten de gebruikelijke dropmomenten. Met een lekkernij die, meer nog dan het alom geliefde dropje, draait om indulgence.’ Zo werd de vertrouwde drop omhuld met chocolade. Magnin noemt het zelf een opvallende combinatie. ‘Veel mensen reageren verrast en enigszins argwanend als ze er voor het eerst van horen. Zo merkten we ook tijdens tests onder consumenten. Maar wie eenmaal geproefd heeft, is om.’ 

'Interessante tegenstelling'

Paul van Kuilenburg, strategy director bij Alfred, duidt de uitdaging bij het ontwikkelen van de campagne. ‘Drop is bij uitstek een typisch Nederlandse lekkernij. Venco adverteert dan ook met de pay-off ‘Lekker Nederlands’. Chocolade roept echter heel andere associaties op. Daarbij denk je eerder aan bevlogen Franse fijnproevers, dan aan typisch nuchtere Nederlanders. Tegelijk beseften we dat dit spanningsveld ook precies is wat Choco D’rop zo interessant maakt. Overdadig genieten, maar dan wel op z’n Nederlands. In de zoektocht naar impact hielp die tegenstelling ons om dicht bij het product te blijven.’

De campagne wordt uitgerold op televisie, online, social, buitenreclame, mega screens, POS en sampling.

De Choco D’rop-commercial

Venco | Choco D'rop

Lees ook: Plagerige knul uit bekende Red Band-reclame is volwassen geworden

Credits:

Klant: Cloetta Holland B.V.

Eindverantwoordelijke klant: Evelien Magnin, Maaike Maagdenberg

Bureau: Alfred International

Strategie: Paul van Kuilenburg

Account: Mark de Leeuw, Naomi Bogers

Creatie: Luuk van de Put, Jurre van de Ven

Creatieve Directie: Jeroen van de Sande

Agency Producer: Lieke Noordink

Productiemaatschappij: Freddy

Regisseur: Michiel ten Horn

Producer: Pum Buisman & Nienke van Voorst

D.O.P.: Joris Kerbosch

Art: Wilbert van Dorp

Editor: Pim van der Plas (MRTN)

Online: Ton Habraken

Grading: De Grot

Sounddesign: Michiel Mullink, Piet Jan de Bel

Animatie: The Ambassadors

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Rutger Schipper

Dat de componenten zoethout/anijs, lees drop,/chocolade en zelfs fruit/munt/specerijen een prima match is is niet gelogen. Innovatief is het allerminst. https://lakridsbybulow.com/

Willem Verhoef

Lakrids al tijden een favoriet hier. Deens A merk

Elke Nijhof

Niets vernieuwends, een bestaande Deense lekkernij in vele smaakvarianten te verkrijgen...

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in