Overslaan en naar de inhoud gaan

Afas komt met eerste tv-commercial ever: ‘Hij komt zeker braaf over’

Afas Software staat bekend om zijn sponsorschappen, cultuur, leuke feestjes en gekke events. Waarom nu op landelijke televisie?
200 uren te factureren
200 uren te factureren
© Afas
200 uren te factureren
200 uren te factureren
© Afas

Voor het eerst in 25 jaar komt bedrijfssoftware-brand Afas met een reclamecampagne op televisie. De commercial is opgenomen zonder tussenkomst van een extern bureau, in het eigen – en hagelnieuwe – Afas-kantoor. Bovendien kwam er geen enkele acteur aan te pas. Dit is de commercial:

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Hans de Koning

Zelden zo'n slechte verhaal gelezen voor een nog slechtere commercial. Volgende keer toch maar een duur bureau inhuren.

Hans de Koning

slecht verhaal (typo ;-)

Hans Breuker

Ik snap de intentie en vind het slim om uit te leggen wat AFAS doet. Je ziet dat wanneer bedrijven het intern oplossen borstklopperij op de loer ligt. Jezelf zien als centrum van de wereld.
De commercial is wel degelijk ontzettend clean ondanks wat Delhayze beweert. Ook al zijn het 'echte' mensen, het lijken alsnog stock acteurs.
De toegevoegde waarde van een bureau is dat ze je eisen kunnen vertalen in een creatief concept. Dus je eigen mensen voorop in je eigen pand kan een vereiste zijn. En dan een leuke creatieve saus eroverheen waar je lange tijd mee voort kan. Dit voelt als een Fiver animatie.
Waarom het laatste shot in een café als je zelf een concerthal sponsort... Maar verder hulde voor de poging, het getuigt wel van lef (de spot alleen niet...)

Martin Mol

Oke, beste Martijn Delahaye...., je wilt geen duur reclamebureau inschakelen. Beetje pennywise, pound foolish. Maar heb je dan misschien wel overwogen om er tenminste een freelance creative team op te zetten? Want dit zelf fröbelen lijkt mij ook weer zo zonde van het geld.
Buiten dat, ik begrijp dat er een probleem was met jullie communicatie in het verleden en daarom denken jullie dit recht te kunnen trekken met dit filmpje?
Dat is marketing beleven met voortschrijdend inzicht wat betekent dat je als merk achter de feiten aanloopt. Hoe stuurloos kan je zijn? Ik hou mij in maar vraag mij wel af hoe het mogelijk is dat deze Martijn Delahaye tegelijkertijd genomineerd kan zijn voor marketeer van het jaar.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in