Afas komt met eerste tv-commercial ever: ‘Hij komt zeker braaf over’
Afas Software staat bekend om zijn sponsorschappen, cultuur, leuke feestjes en gekke events. Waarom nu op landelijke televisie?
Voor het eerst in 25 jaar komt bedrijfssoftware-brand Afas met een reclamecampagne op televisie. De commercial is opgenomen zonder tussenkomst van een extern bureau, in het eigen – en hagelnieuwe – Afas-kantoor. Bovendien kwam er geen enkele acteur aan te pas. Dit is de commercial:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidZelden zo'n slechte verhaal gelezen voor een nog slechtere commercial. Volgende keer toch maar een duur bureau inhuren.
slecht verhaal (typo ;-)
Ik snap de intentie en vind het slim om uit te leggen wat AFAS doet. Je ziet dat wanneer bedrijven het intern oplossen borstklopperij op de loer ligt. Jezelf zien als centrum van de wereld.
De commercial is wel degelijk ontzettend clean ondanks wat Delhayze beweert. Ook al zijn het 'echte' mensen, het lijken alsnog stock acteurs.
De toegevoegde waarde van een bureau is dat ze je eisen kunnen vertalen in een creatief concept. Dus je eigen mensen voorop in je eigen pand kan een vereiste zijn. En dan een leuke creatieve saus eroverheen waar je lange tijd mee voort kan. Dit voelt als een Fiver animatie.
Waarom het laatste shot in een café als je zelf een concerthal sponsort... Maar verder hulde voor de poging, het getuigt wel van lef (de spot alleen niet...)
Oke, beste Martijn Delahaye...., je wilt geen duur reclamebureau inschakelen. Beetje pennywise, pound foolish. Maar heb je dan misschien wel overwogen om er tenminste een freelance creative team op te zetten? Want dit zelf fröbelen lijkt mij ook weer zo zonde van het geld.
Buiten dat, ik begrijp dat er een probleem was met jullie communicatie in het verleden en daarom denken jullie dit recht te kunnen trekken met dit filmpje?
Dat is marketing beleven met voortschrijdend inzicht wat betekent dat je als merk achter de feiten aanloopt. Hoe stuurloos kan je zijn? Ik hou mij in maar vraag mij wel af hoe het mogelijk is dat deze Martijn Delahaye tegelijkertijd genomineerd kan zijn voor marketeer van het jaar.