Solliciteren bij Subway kan vanaf nu gewoon met emoji's ?
Om nieuw personeel, ofwel 'Sandwich Artists', te werven voor Subway, heeft het Amsterdamse creatieve bureau Gardeners een campagne ontwikkeld waarbij jongeren via WhatsApp met emoji's kunnen solliciteren. Het bureau wil daarmee de drempel om te solliciteren verlagen.
Peper voor pit
Solliciteren met een motivatiebrief en de daarop volgende gespreksrondes wordt door jongeren als te formeel en moeilijk ervaren, stelt Gardeners. Dat moest dus anders. Met behulp van emoji’s in de vorm van een Sub kan een kandidaat zich nu introduceren bij de broodjesketen. Aan de hand van andere emoji’s laat iemand vervolgens zien wat zijn of haar karaktereigenschappen zijn. Zo staat de Spaanse peper voor pit, het eitje voor ijverig en de wortel voor een scherpe blik.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaElke week krijgen de franchise owners de gegevens van de sollicitanten die specifiek bij hun restaurant gesolliciteerd hebben. Vervolgens word je uitgenodigd om je eigen Sub te maken in het Subway restaurant naar keuze.
Lees ook: Subway introduceert 1.5 meter lang broodje voor 1.5 meter afstand
'Hopen veel nieuwe mensen te verwelkomen'
‘Gardeners heeft ons verrast met deze vernieuwende campagne die perfect aansluit op onze doelgroep. Door de drempel om te solliciteren te verlagen hopen we deze zomer veel nieuwe mensen te verwelkomen', zegt Annelies Poelsema van Subway Nederland.
Maira Evers van Gardeners noemt het dapper dat Subway het originele wervingsplan omarmt: 'Gaaf om te zien dat het idee dat wij hebben gepresenteerd nu tot uiting is gekomen en ik vind het gedurfd dat Subway zo goed naar de behoefte van de doelgroep luistert.'
Door de coronacrisis zijn veel Subway-restaurants gesloten en hebben veel franchise-eigenaren personeelsleden gedwongen moeten laten gaan. Nu alles weer open mag, zal er dus weer veel personeel gevonden moeten worden. Aan Gardeners werd daarom eind mei de taak toebedeeld om met een opvallende activatiecampagne Subway neer te zetten als dé werkgever voor jongvolwassenen (18-34 jaar) en daarmee het aantal sollicitaties te verhogen.
Credits
Concept en uitwerking: Gardeners
Techniek: SaySimple
Fotografie en productie video: Oxford House
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid