Overslaan en naar de inhoud gaan

Sijthoff Media neemt SpinAwards over

De oprichters van de SpinAwards blijven na de overname door Sijthoff Media vanuit de Raad van Advies bij de awards betrokken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Sijthoff Media, uitgever van onder meer Adformatie, Binnenlands Bestuur en AG Connect, neemt per direct de SpinAwards over. De SpinAwards is de toonaangevende vakprijs voor creatieve concepten in digitale communicatie en innovatie.

related partner content for mobile comes here

De prijzen, die jaarlijks tijdens de SpinAwards Night worden uitgereikt, bestaan al sinds 1998. Sijthoff Media neemt de onafhankelijke Stichting SpinAwards over, die tot doel heeft om ‘creativiteit in digitale media te stimuleren’. De oprichters van de SpinAwards, Stephan Fellinger, Hennie van Velzen en Huib Maaskant, blijven vanuit de Raad van Advies, bij de awards betrokken.

De belangrijkste activiteit van de SpinAwards is de bekroning van het beste Nederlandse én Belgische creatieve digitale werk dat er gemaakt is. Daarnaast wordt jaarlijks in samenwerking met hogescholen in heel Nederland een apart landelijk programma voor Jong Talent georganiseerd.

Stephan Fellinger, mede-oprichter: ‘De SpinAwards heeft zich afgelopen jaren ontwikkeld tot een prijs die inmiddels veel verder gaat dan ooit ons startpunt, digital advertising. Categorieën als bijvoorbeeld Innovation, Digital Service Idea, Artificial Intelligence, E-commerce en AR&VR laten zien dat Digital het hart vormt van de nieuwste ontwikkelingen. Bij Sijthoff Media krijgt de SpinAwards de kans zich nog verder te ontwikkelen.’

Sterk merk

Nu de SpinAwards aan het portfolio van Sijthoff Media wordt toegevoegd, zal er meer aandacht worden besteed aan kennisdeling op het gebied van digitale creativiteit. Zo krijgen de Spin-cases structureel aandacht op het Adformatie-platform, maar wordt ook een verbinding gelegd met Sijthoff Media’s ICT-platform, AG Connect.

Willem Sijthoff, CEO van Sijthoff Media: ‘De SpinAwards is een zeer sterk merk in de digitale wereld. De overname betekent een geweldige versterking van ons portfolio, omdat we hiermee de digitalisering van het marketingvak nog steviger in de Adformatie-formule verankeren. Daarnaast kunnen we met de SpinAwards nog beter de brug slaan tussen onze marketing- en ICT-clusters. En tenslotte kunnen we met het Jong Talent-programma van de SpinAwards de nieuwe generatie aan ons binden.’

De SpinAwards krijgt vanaf 2019 prominente zichtbaarheid op het Adformatie-platform. Het gaat hierbij om ingezonden en prijswinnend werk door de jaren heen, verhalen over digitale communicatie en disruptieve producten en services, informatie over de award-procedure, jury’s en het Jong Talent programma. Adformatie-content director Susanne van Nierop: ‘Spin wordt hét label binnen de Adformatie redactieformule dat staat voor ‘het snijvlak van creativiteit en technologie’.’

In het nieuwe SpinAwards Stichtingsbestuur nemen vanuit Sijthoff Media Willem Sijthoff, Mark Termeer en Susanne van Nierop plaats. Als projectleider SpinAwards gaat vanaf medio november Nicole van Deursen van start. Zij werkte eerder voor uitgeverij Young & Connected en het Nima.

Inzenden voor de SpinAwards 2019 kan vanaf 1 februari 2019 via www.spinawards.nl. De jaarlijkse uitreiking vindt plaats in april.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in