Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw jaar, nieuwe kansen: zo speelt Decathlon in op goede voornemens

2019 is begonnen en jawel: daar zijn de goede voornemens weer. Decathlon speelt met campagne hierop in.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Sportwinkel Decathlon haakt met campagne in op een veel gekozen goede voornemen: meer sporten. De ‘Go Try’-campagne, ontwikkeld door bureau XXS Amsterdam, nodigt mensen uit om een nieuwe sport te proberen.

related partner content for mobile comes here

Decathlon wil sporten toegankelijk maken en komt met het platform: SportenmetDecathlon.nl. Hierop staan lokale sportevenementen, advies van experts, producten en sporttips. Het idee achter de campagne is dat je zo gemakkelijk en nieuwe sport kunt proberen. Dit sluit aan bij de merkidentiteit, zegt Daan Zijderveld, brand director bij Decathlon. ‘Wij willen sporten toegankelijker maken. Dat doen we vooral door het aanbieden van goede en betaalbare producten.'

Niet inzakken

Op het platform staan twee filmpjes. In het ene spotje zoekt televisiepresentator Kaj Gorgels uit waarom volwassenen minder sporten dan kinderen. Hij bezoekt een basisschool en praat een aantal sportieve kinderen. Zij turnen, basketballen, kickboksen en doen ook nog push-ups. En hun ouders? Die kijken alleen televisie of werken. Het spotje sluit af met de tekst: 'Heeft iemand een goede reden gehoord waarom we inzakken? Inderdaad.. Niet inzakken maar oppakken.'

Fitgirl

Het tweede filmpje moet de druk om te presteren weghalen. Tijdens het spotje komen allerlei aspecten aan bod die mensen moeten vergeten tijdens het sporten. 'Vergeet te jong of ergens te oud voor zijn, vergeet hashtag fitgirls of een bepaalde gewichtsklasse', vertelt de voice over. Het filmpje sluit af met de woorden: 'Vergeet de regels, maak ze zelf.'

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits

Klant: Decathlon
Bureau: XXS Amsterdam
Creatie: Barend Stegeman, Wessel Beumer en John de Vries
Creative Directie: John de Vries
Strategie: Michael Van den Brande
Account: Nigel Hassall
Producer: Josien de Heul
Design: Robert-Jan Hoesman
Animatie: Jeroen Feenstra

Productiemaatschappij: Since88
Regisseur: Rutger van Leeuwen
DOP: Douwe Hennink
Executive Producer: Daan Dagevos
1AD: Jurre Wieten
Camera-assistent: Justus Engelbracht
2nd Camera-assistent: Daan van Citters
Producer: Anne den Boer
Productie assistent: Isa Schouw
Editor: Jits Vlaar
Grading: Erik @ de Grot
Muziek: Vincent Paolo Corputty
Voice-over: Shamiro van der Geld
Soundmix: Jaap Wajer
Fotograaf: Rein Kooyman

Credits video met Kaj Gorgles
PR: Het PR Bureau
video: Sir Render. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in