Overslaan en naar de inhoud gaan

Persuade tikt Prominent op de vingers vanwege pay-off

'Het draait om jou' van Prominent is al eerder gebruikt door Electro World.
prominent
De pay-off van Prominent.
prominent
De pay-off van Prominent.

De pay-off 'Het draait om jou' in de nieuwe campagne van meubelspecialist Prominent is vrijwel identiek aan 'Draait om jou' van Electro World uit 2023. Daar is Persuade, het reclamebureau van Electro World, achter gekomen. Electro World heeft contact gezocht met Prominent en het blijkt dat laatstgenoemde op de hoogte was van het bestaan van de originele pay-off, maar toch heeft besloten de campagne (ontwikkeld door bureau Fitzroy) naar buiten te brengen.

'Stuitend', zo classificeert Michiel Rijshouwer van bureau Persuade de kwestie. 'Ze dachten dat het niet zo erg was, omdat het om een andere branche (meubels vs techniek, red.) zou gaan. Dat vind ik een vreemde gedachtegang, want de merken zitten beiden op televisie en bedienen dezelfde doelgroep.'

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in