Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlands publiek geeft kerstcommercial Albert Heijn hoogste rapportcijfer

Albert Heijn (8,6) en Jumbo (8,4) zijn de torenhoge favorieten onder het Nederlands publiek.
Kerstcommercials 2019
Kerstcommercials 2019
© AH, Jumbo, Plus en Lidl
Kerstcommercials 2019
Kerstcommercials 2019
© AH, Jumbo, Plus en Lidl

Begin deze week deelden communicatiestrategen hun analyses van de kerstcommercials van de grote supermarkten. Zij riepen Plus uit tot kerstwinnaar van het jaar 2019. Maar wat vindt het Nederlands publiek van diezelfde commercials?

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
qr

Nog meer kenners aan het woord:
https://www.ad.nl/koken-en-eten/prijzige-kerstspots-albert-heijn-maakte-dit-jaar-de-beste~a04c866b/

Joep

Ik begrijp serieus niet dat we een wedstrijd hebben gemaakt van een paar eindejaar commercials van een stel grootgrutters die hun bureaus toch vragen om altijd weer te eindigen met een truttige gourmetschotel of in ieder geval die gebakken spruitjes met wat dan ook.
Kijk naar onze brexit buren.
Die competitie snap ik. Daar durven opdrachtgevers en bureaus ons te verbazen en verblijden met het kerst gevoel. Tot in de derde macht. Opvallend, nieuw, gedurfd. En meer dan ook te zorgen dat elke consument naar ze toe rent voor juist dat gevoel wat ze willen krijgen om bij jou als grutter of warenhuis zich helemaal te wentelen in dat toch best wel standaard kerst gevoel. Dus advies onze grutters en hun bureaus kijk eens naar de grote voorbeelden en snap alsjeblieft waar het eigenlijk om gaat. En het is pas 13 december, dus jullie spruitjeslucht en gourmetschotelaanbiedingen duren, met die mega budgetten nog twee weken..... da’s erger dan de saaiheid van een tienkilometer schaatscompetitie keer tien

Martin de Munnik

Onderzoeken als deze zijn koren op de molen van onze wetenschappers. "Wat mensen zeggen is niet per se wat mensen vinden" zegt professor Daniel Kahneman. En ook hier zien we dat terug. Er vanuitgaande dat deze N=100 een voldoende grote steekproef binnen de doelgroep is, laat deze studie zien dat AH de beste papieren heeft. In onze MRI-studie naar de onbewuste impact van de vier TVC's zien we dit ook, maar dan alleen als het gaat om 'engagement', hetgeen men klaarblijkelijk bewust vertaalt in ‘Zoet’ en ‘Leuk’. Als het gaat om een gedragsintentie, gemeten met een Effie-correlatie is Jumbo de onbetwiste winnaar. Zo zijn we weer bij mijn stokpaardje: "leuk is iets anders dan goed."

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in