Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktplaats speelt in op inflatie en opruimdrift met nieuwe campagne ‘Verkoop wat je hebt, krijg wat je wil’

In een tijd waarin consumenten bewuster omgaan met hun geld, zet Marktplaats in op de kracht van tweedehands met een nieuwe merkcampagne.
Verkoop wat je hebt, krijg wat je wil
Marktplaats moedigt gebruikers aan om de volle zolder leeg te halen.
Verkoop wat je hebt, krijg wat je wil
Marktplaats moedigt gebruikers aan om de volle zolder leeg te halen.

Authentieke verhalen, echte impact

Centraal in de campagne staan échte gebruikers van Marktplaats, die in zelfgemaakte video’s hun verhaal delen. We zien hoe ze hun overtollige spullen verkopen — en wat ze vervolgens met de opbrengst doen. Dat varieert van een lang gekoesterde gadget tot een droomreis. Door in te zoomen op persoonlijke motivaties en de tastbare impact van een simpele verkoop, blijft de boodschap kleven: je hebt meer in huis dan je denkt.

'Wat je in de kast hebt liggen, kan zomaar de sleutel zijn tot iets nieuws,' zegt Valerie Heeremans-Niedersüß, Chief Marketing Officer bij Marktplaats. 'In deze tijd, waarin alles duurder wordt, willen we laten zien dat mensen vaak meer mogelijkheden hebben dan ze denken. Marktplaats is niet alleen een plek om voordelig iets te kopen, maar juist ook om te verkopen en iets terug te krijgen dat écht waardevol voor je is.'

Strategische timing en brede inzet

De timing van de campagne is slim gekozen. De inflatie houdt aan, consumenten letten scherper op hun bestedingen en tegelijk groeit het bewustzijn rond duurzaamheid en hergebruik. Marktplaats positioneert zich daarmee niet alleen als een handige marktplaats, maar ook als een facilitator van doelen, dromen en een duurzamer leven.

De creatieve ontwikkeling is in handen van Team Lewis, dat voor Marktplaats ook het pr-traject en de influencerstrategie verzorgt. De inzet van zelfgemaakte video’s past bij het platformkarakter van Marktplaats, waarin gebruikers centraal staan en authenticiteit de boventoon voert.

Tweedehands met een missie

Met gemiddeld 350.000 nieuwe advertenties per dag en ruim 8 miljoen unieke bezoekers per maand blijft Marktplaats de grootste online handelsplek van Nederland. De campagne sluit naadloos aan op de missie van het platform: spullen een tweede (of derde, vierde) leven geven, mensen met elkaar verbinden, en bijdragen aan minder verspilling.

Marktplaats: Grietje Suijkerbuijk, Marie Lootvoet, Anna Bressers, Maaike Veeling & Eveline Eberhardt

Creatief Bureau: Happiness Amsterdam

Productie: Polak Film

Regie: Tom Rijpert

Media: Mediacom

Digital media: Maxlead

PR: TEAM LEWIS

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in