Ludieke campagne toont maniakale Trump-kerstman als voer voor psychiater
In tegenstelling tot alle zoetige commercials dit jaar, brengt het Noorse postbedrijf Rosen een campagne waarin de Kerstman te zien is als een Trumpiaanse barbaar die het helemaal heeft gehad met het feest. Volgens de nieuwbakken Grudge zijn digitale postzegels fake news en kunnen rendieren wel op de menukaart. Bozig tweetend in kapitalen maakt hij zijn ongenoegen kenbaar in de humoristische commercial, ontwikkeld door het creatieve bureau Pol. De vergelijking met de scheidend president van de VS is onmiskenbaar.
De video doet voorkomen dat Santa Claus geen business meer heeft op die ene dag per jaar dat hij door de schoorstenen klimt. Dit alles lijkt te zijn veroorzaakt door de Noorse postservice die het hele jaar en de klok rond pakketten en brieven bezorgt. De Kerstman is voer voor de psychiater en verworden tot een boze witte man die gefrustreerd de vendetta aangaat: ‘to make Christmas great again.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisPosten kerstcommercial - Make Christmas great again
Controversiële kerstcampagne 2019
Het is de tweede kerstcommercial van Posten in samenwerking met het creatieve bureau waarin ze de folklore van het feest op de schop nemen. Vorig jaar kreeg de controversiële kerstcommercial, In Those Days, de nodige aandacht toen het deed voorkomen alsof de postbode wel iets van doen zou kunnen hebben gehad met de Onbevlekte Ontvangenis van de Heilige Maagd Maria.
Posten kerstcommercial - In those days...
Lees ook:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid