Overslaan en naar de inhoud gaan

Interpolis laat jongeren 'bucketlistervaring' missen in nieuwe Mis Niks-campagne

Het betreft het vervolg op de goed ontvangen ‘Later als ik groot ben’-film, wederom ontwikkeld door Wefilm.
interpolis
presentator Thomas Brok
interpolis
presentator Thomas Brok

Interpolis borduurt voort op de langer lopende Mis Niks-campagne. Na de indringende en goed ontvangen 'Later als ik groot ben'-film met zangeres Danique komt de verzekeraar nu met een online videoserie op YouTube. Het doel is nog altijd hetzelfde, namelijk jongeren bewust maken van gevaarlijk gedrag in het verkeer. De campagne is wederom ontwikkeld door creatief bureau Wefilm.

related partner content for mobile comes here

Uit eigen onderzoek van Interpolis blijkt dat een kwart van de jongeren het gebruik van hun telefoon in het verkeer bestempelt als problematisch. Toch blijft een op de drie jongeren de telefoon gewoon gebruiken op de fiets. Ook blijkt dat de helft van de jongeren spijt heeft van het telefoongebruik in het verkeer, nadat ze een onveilige situatie hebben meegemaakt.

De nieuwe campagne betreft een videoserie op YouTube genaamd Black Box, waarin Interpolis verschillende vriendengroepen laat ervaren hoe het is om belangrijke momenten in het leven te missen. Dat is namelijk wat er gebeurt als het gebruik van de telefoon in het verkeer leidt tot fatale ongevallen, aldus de verzekeraar. De presentatie van Black Box ligt in handen van de bekende influencer Thomas Brok.

Efteling na sluitingstijd

De zogenoemde bucketlistervaringen die voorbijkomen: in de Efteling na sluitingstijd in de achtbaan, skydiven en een sleepover in een dure villa. Wanneer de groep aankomt, krijgt een van de vrienden te horen dat hij of zij plaats moet nemen in de Black Box en niet mee mag doen met de activiteiten. Via videofragmenten maakt het 'slachtoffer' heel precies mee wat de vriendengroep beleeft.

Jurgen Surstedt, marketingmanager Interpolis: 'Deze videoserie is de volgende stap in onze bijna zeven jaar durende beweging om jongeren bewust te maken van verkeersveiligheid. Met de nieuwe videoserie laten we jongeren ervaren wat er gebeurt als het misgaat: ze verliezen iemand uit hun midden. Het slachtoffer ervaart vervolgens hoe het is als iedereen doorgaat met mooie momenten beleven. Eén moment van afleiding door gebruik van je telefoon in het verkeer kan de wereld van een vriendengroep volledig veranderen.'

De eerste aflevering (in de Efteling) is donderdag live gegaan op het YouTubekanaal van Interpolis. In 2020 wonnen Interpolis en Wefilm onder meer een ADCN Grand Prix met de campagne Smoorverliefd.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in