Overslaan en naar de inhoud gaan

DDB Amsterdam presenteert 'coolste Coolbest-campagne ooit'

Binnenkort volgt ook een campagne voor Riedel-merk Appelsientje, aldus het bureau.
coolbest
'Alleen de kou is een beetje overdreven', aldus DDB Amsterdam
coolbest
'Alleen de kou is een beetje overdreven', aldus DDB Amsterdam

De gefuseerde bureaus DDB Unlimited en 180 Amsterdam, kortweg DDB Amsterdam, presenteren de nieuwe campagne voor Coolbest.

related partner content for mobile comes here

DDB Amsterdam licht in een persverklaring toe dat het in de reclamehistorie van Coolbest is gedoken en zodoende tot verschillende verhalen over 'de zoektocht naar het beste fruit' kwam. 'En commercials waarin fruit doormidden werd gekliefd in een ijskoude wereld. Van dat inzicht hebben we één epische reis vol ijskoude karakters en extremen gemaakt. Een verhaal dat begint bij de sinaasappelboer in Brazilië en dat na een barre antarctische tocht eindigt bij de ijskast thuis. Alleen de kou hebben we een beetje overdreven.'

Het verhaal beantwoordt volgens DDB Amsterdam voor eens en altijd de vraag waarom Coolbest eigenlijk Coolbest heet. De bekende pay-off 'We keep it cool, you get the best' blijft nog altijd overeind. De allereerste Coolbest-commercial (1990) is hier te bekijken. 

Niet het laatste DDB-werk

Het feit dat bureau Hotel L'Amour tegenwoordig Riedel (waar Coolbest onder valt) als klant heeft, roept de vraag op of dit het laatste werk van DDB voor de retailer is. Strategy director Job Koopman: 'Nee, de laatste DDB-campagne moet nog komen. Er komt in ieder geval nog een nieuwe campagne voor Appelsientje (ook van Riedel, red.) van onze hand.'

De campagne voor Coolbest wordt op televisie en online uitgerold.

Credits:
Verantwoordelijk bij Coolbest: Lynn Bazelmans, Margreet Houthoff, Bas Boswinkel
Bureau: DDB Amsterdam
Filmproductie Hazazah
Regie: Rob Lücker
Producer: Jeroen van den Idsert
Post productie: The compound
Muziek: Remus Ockels
Sound design: Public audio

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in