Overslaan en naar de inhoud gaan

The Family ontwikkelt outdoorcampagne voor Rembrandthuis

Het recent gerenoveerde museum heropent op 18 maart zijn deuren.
rembrandthuis
Dichter bij Rembrandt kom je niet
rembrandthuis
Dichter bij Rembrandt kom je niet

Het onlangs gerenoveerde Rembrandthuis spreekt grote ambities uit: vanaf nu wil het 300.000 nationale en internationale bezoekers per jaar tot een bezoek aan het museum verleiden. Om die doelstelling te behalen heeft het Amsterdamse museum recent een rebranding in samenwerking met reclamebureau The Family ontwikkeld.

related partner content for mobile comes here

Voor wie niet kan wachten, aldus The Family, is er vast een outdoorcampagne te zien. In zes abri's verspreid door Amsterdam hangen etsen van Rembrandt die zijn gedrukt met replica's van de originele etsplaten. Het museum wil zodoende de stad waar Rembrandt groot werd 'iets teruggeven'.

Het huis van Rembrandt

Ook werd de belofte 'Dichter bij Rembrandt kom je niet' werd door The Family verder ingevuld. Ed van Bennekom, medeoprichter en creative director The Family: 'Het museum draait om het werk en het leven van Rembrandt, dus dat was ook het vertrekpunt voor de nieuwe huisstijl. Centraal staat het huis, de plek waar hij z'n meesterwerken maakte. Zijn ongrijpbare leven wordt verbeeld door de vorm eromheen. Je kunt er een schilderspalet in zien, een denkwolk of zelfs de 'bubbel' waarin hij leefde. Het logo biedt een doorkijkje naar zijn wereld, het is als een passe-partout om z'n leven en werk.'

Het museum ontvangt nu zo'n 260.000 bezoekers per jaar. De heropening van het museum staat gepland op zaterdag 18 maart. The Family is sinds vorig jaar het vaste reclamebureau van het Rembrandthuis. 

Milou Halbesma, directeur Rembrandthuis: 'In ons museum stap je letterlijk het huis binnen waar Rembrandt vier eeuwen geleden heeft gewerkt en gewoond. Hier maakte hij lief en leed mee, verzamelde hij kunst en leidde hij beroemde leerlingen op, zoals Gerard Dou en Ferdinand Bol. En hier maakte hij zijn meesterwerken. Nergens anders ter wereld kun je zo goed het leven en het werk van Rembrandt ervaren als hier.'

rembrandthuis
Impressie van de rebranding
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in