Overslaan en naar de inhoud gaan

Zeeman laat klant kritische vragen stellen in nieuwe campagne

De retailer stelt zich kwetsbaar op. 'Krijgt de maker van deze trui wel fatsoenlijk betaald?'
zeeman campagne
Zeeman wil 'maximale openheid' geven
zeeman campagne
Zeeman wil 'maximale openheid' geven

Sommige mensen lopen rond met vragen over de lage prijzen van Zeeman, aldus de retailer zelf. Zoals 'is dit door kinderen gemaakt?', 'krijgt de maker van dit product wel fatsoenlijk betaald?' en 'hoeveel water kost het maken van dit t-shirt?'.

related partner content for mobile comes here

In zijn nieuwe campagne roept Zeeman klanten op dergelijke vragen gewoon aan de winkelketen zelf te stellen. De vragen zijn met de hand geschreven op kleding uit de nieuwe collectie 'basics' van Zeeman, die in de campagne te zien zijn. Op een speciale vraag- en antwoordpagina op de website van Zeeman kunnen de vragen worden gesteld en kan men zien welke vragen eerder zijn gesteld.

Met de campagne wil Zeeman laten zien dat het 'volledig transparant' is over hoe en waar de producten worden gemaakt. De campagne is bedacht en ontwikkeld door Persuade, het vaste bureau van Zeeman.

Michiel Rijshouwer, creatief directeur Persuade: 'Ik geloof erin dat het goed is om klanten mee te nemen in de stappen die Zeeman neemt en waar de retailer voor staat. Door meer openheid en dialoog te bieden, kunnen eventuele twijfels worden weggenomen.'

Het is niet de eerste keer dat Zeeman klanten oproept openlijk kritisch op de retailer te zijn. In 2017 was er de 'Puntjes van kritiek'-campagne (ook door Persuade), waar klanten op het kantoor van Zeeman werden uitgenodigd om soortgelijke vragen te stellen. Deze vragen en antwoorden werden gepubliceerd in het boekje '26 puntjes van kritiek'.

De nieuwe campagne wordt uitgerold op televisie en online, in de zeven landen waar Zeeman actief is: Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Spanje.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in