Overslaan en naar de inhoud gaan

In nieuwe campagne is Vandebron de ‘eerlijke’ beweging die de energietransitie versnelt

Klanten centraal in merkcampagne die draait om energietransitie en communitygevoel: ‘200.000 willen vooruit’.
Vandenbron-abri
Vandenbron-abri

Duurzaam energieplatform Vandebron lanceert een nieuwe merkcampagne: ‘200.000 vandebronners willen vooruit’.  

related partner content for mobile comes here

De campagne, ontwikkeld door creatief-bureau Dawn, draait naar zeggen van Vandebron om ‘eerlijke communicatie, afrekenen met greenwashing en de kracht van een community’. Vanaf vandaag zijn de uitingen te zien en horen op tv, radio, online, social media, en outdoor - met rebelse statements in grote steden.

Al sinds de oprichting wil Vandebron de energietransitie versnellen. Eerst door vraag en aanbod van energie aan elkaar te koppelen en later door de energiemarkt op te schudden met een bod op de Amsterdamse kolencentrale aan de Hemweg.

Activistisch

In de nieuwe merkcampagne, die wordt ingesproken door actrice en klant van het eerste uur Jennifer Hofman, wil Vandebron het ‘activistische karakter van het merk en haar klanten’ weer tot leven brengen.

De campagne laat zien dat 200.000 Vandebronners niet willen wachten ‘op aarzelend energiebeleid uit Den Haag’ en ‘niet kiezen voor sjoemelstroom’. Uiteraard is de campagne een uitnodiging voor niet-Vandebronners om mee te doen.

Schimmige certificaten

‘In reclamecampagnes wordt vaak om de hete brij heen gedraaid: alles komt goed als je maar klant wordt’, zegt Isabelle Pasteuning-Cannoo, brandmanager bij Vandebron.

De werkelijkheid is anders volgens haar. ‘Groene energie is schoner, beter en goedkoper, maar heeft ook zijn uitdagingen. Daar moeten we eerlijk over zijn en het als markt niet mooier maken door te sjoemelen en te doen alsof grijze stroom groen is of aardgas te greenwashen met schimmige CO2-certificaten.’

Overheid, bedrijven en consumenten moeten volgens Pasteuning samenwerken om de energietransitie te realiseren. ‘Want alleen samen maken we impact en kunnen we onze missie volbrengen

Uitgesproken vorm

Het is de eerste grote merkcampagne die Dawn weer onder zijn ‘oude’ naam maakt. Een jaar ging het bureau door het leven als Springbok, maar besloot onlangs terug te keren naar het vertrouwde Dawn.

Niek Kessels, creative-director bij Dawn: ‘De markt, het merk en de missie van Vandebron vragen om een opvallende, uitgesproken vorm. Meer craft, meer lef en meer impact..’

Naast de door Dawn ontwikkelde nieuwe strategie en campagne is Springbok verantwoordelijk voor de volledige digitale-marketing-operatie bij Vandebron

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in