Overslaan en naar de inhoud gaan

'Louis de kat' is erbij tijdens het EK Voetbal, in nieuwe KPN-campagne

In de EK-campagne van KPN ontpopt kat Louis zich tot mascotte van Oranje.
EK campagne KPN
EK campagne KPN

KPN heeft zijn EK-campagne, als telecomprovider en KNVB-partner, gelanceerd. In de TV-commercial zien we dat de inmiddels bekende KPN-kat Louis niet alleen meelift met de Oranjebus op weg naar Duitsland, maar ook de Oranjekoorts aansteekt onderweg naar het EK. Spelers Virgil van Dijk, Daley Blind en Xavi Simons omarmen de kat als mascotte. 

related partner content for mobile comes here

Luuk Simonse, Senior Creative bij Dentsu Creative: 'De eigenwijze kat is al jaren het gezicht van KPN, maar als oranje kat is er natuurlijk niks mooier dan de krachten te bundelen met het grote Oranje als nieuwe mascotte.'

Naast de TV-campagne is de KPN-Oranje mascotte terug te zien in online advertising en op ware grootte in alle KPN- winkels. Op social heeft KPN TikTok-sensaties Jesper en Herre ingezet. Zij reizen per step vanuit Groningen naar Hamburg, om de aftrap van de eerste wedstrijd van dichtbij mee te maken. Op hun socials zijn zij te volgen. Daan en Tobias doen er tijdens het EK vanaf hun vakantieadres alles aan om zo dicht mogelijk bij Oranje te blijven. Zij zijn tijdens de speeldagen op TikTok te volgen. 

KPN zet ook een aantal acties voor klanten in rondom het EK-voetbal, zoals EK Pakkers (tijdelijk extra scherpe deals) en winacties. Vanaf 1 juni zijn gepersonaliseerde EK hoesjes voor smartphones beschikbaar en ook nodigt KPN zijn klanten uit om alvast in de stemming te komen tijdens de uitzwaaiwedstrijden in De Kuip. 

Van de Oranjecampings in Duitsland worden fanparades naar de UEFA fanzones begeleid, waar de wedstrijden op groot scherm live worden uitgezonden. 

Bekijk hier de commercial: 

Credits:  

Klant: Elise Van Deuren-Kerkvliet, Christian van der Ven, Dave Frauenfelder, Chantal van der Walle, Mark Versteegen 
Creatieven: Luuk Simonse en Leendert-Jan de Ronde  
Strategie: Tobias Vermeiren  
Creatieve Directie: Gijs Sluijters en Joris Tol  
Account Director: Eveline Rooders  
Producer: Joze Rikken  
Productie Partij: Holy Fools  
Regie: Mattias Schut  
DOP: Floris van der Lee 
Producers: Frank de kok en Jesse te Buck 
Edit: MRTN 
Muziek: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company 
VFX supervisor: Ton Habraken 
CG lead artist: Rolf van Slooten 
Grading: de Grot 
Sound: Public Audio 
Media: Mindshare en A Bigger Circle  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in