Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds introduceert nieuw muzikaal fenomeen: De Gratitude

Met de muzikale campagne wil het fonds mensen bedanken voor hun steun en tegelijkertijd vragen om financiële steun.
Het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds: Gratitude
Het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds: Gratitude
Het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds: Gratitude
Het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds: Gratitude

De vraag hoe dankbaarheid klinkt staat centraal in de nieuwe campagne van Het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds (NMF) die vandaag live gaat op televisie, radio, in printmedia en online. Voor de campagne heeft het fonds de vraag aan honderden musici voorgelegd en volgens het NMF hebben velen de vraag met een ‘Gratitude’ beantwoord; de klank van dankbaarheid. Het doel van de campagne is om mensen te bedanken voor hun steun, maar ook wil het fonds oproepen om musici een financieel hart onder de riem te steken.

related partner content for mobile comes here

Campagne Nationaal MuziekInstrumenten Fonds: 'Gratitude'

Campagne in corona tijd

Door de corona maatregelen kwam de gehele culturele sector tot stilstand. De muzikanten van het NMF kozen er volgens het fonds voor om niet stil te blijven zitten, maar juist zichtbaar te zijn. Samen met freelance creatieven Jarr Geerligs en Ilona van de Laarschot ontwikkelden ze een nieuwe campagne, met ‘dankbaarheid’ als thema. ‘Als alle vanzelfsprekendheden wegvallen, wordt vaak pas duidelijk hoe bijzonder ze zijn. Met dat gegeven wilden we iets doen’, maakt Geerligs duidelijk. ‘Het NMF bestaat grotendeels dankzij de steun van particulieren. Vandaar dat we met deze campagne een ode aan alle gevers wilden brengen.’ Van Laarschot voegt daar nog aan toe: ‘Het idee ontstond om dit te doen in de vorm van een nieuw muziekstuk. Gebaseerd op de term ‘Prélude’, werd dat al snel De Gratitude.’

Het NMF voorziet jaarlijks honderden getalenteerde musici van de meest hoogwaardige instrumenten. Deze musici hebben dus letterlijk iets moois in handen om hun dankbaarheid te uiten.

Commercial

Dat de freelance creatieven de bijbehorende commercial prachtig vinden blijkt uit de woorden: ‘Het concept inspireerde regisseur Bram van Alphen tot het maken van een commercial met een poëtische, bijna magische sfeer.' In de commercial zijn drie bekende musici te zien die nadenken over de vraag hoe dankbaarheid klinkt: Daniel Rowland, Mascha van Nieuwkerk en Matteo Myderwyk. 

Credits:

Client: Het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds

Creatives: Jarr Geerligs & Ilona van de Laarschot

Bureau / account: Jacqueline Kleijn (The Brand Department) Productiemaatschappij: Hazazah

Regie: Bram van Alphen

DOP en fotografie: Robbie van Brussel 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in