
'Don't drink Hertog Jan' van het gelijknamige biermerk is donderdagavond bekroond met een gouden Leeuw. De campagne is bedacht en ontwikkeld door GUT Amsterdam (entrant/idea) in samenwerking met SiteSupport Breda (production) en Dentsu Creative Amsterdam en The Valley Amsterdam (additional). De prijs werd uitgereikt in de categorie Creative Effectiveness.
Het betreft de eerste volwaardige Nederlandse gouden Leeuw in Cannes dit jaar. De campagnefilm is hier te bekijken.
De campagne draait om het vieren van de 'slow-brouwtraditie en het rijpingsproces' van Hertog Jan. In plaats van het pils direct te drinken, moedigt de campagne consumenten aan hun Hertog Jan te laten rijpen. 'Een emotionele, lange termijn-ervaring—waardoor het merk zich onderscheidt van instant-consumptiereuzen als Heineken en zelfs zijn marktaandeel vergroot', aldus de jury.
Meer Leeuwen
Donderdagmiddag werd eerder al 'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative met een bronzen Leeuw bekroond - eveneens in de categorie Creative Effectiveness. Ook heeft GUT Amsterdam met Hagelchup voor Heinz een bronzen Leeuw gewonnen. Refurb van Philips en bureau LePub Amsterdam won een zilveren Leeuw. Lees meer over de Nederlandse winnaars van donderdag -naast Hertog Jan- hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee