Overslaan en naar de inhoud gaan

Hertog Jan en GUT Amsterdam winnen gouden Leeuw

KPN's 'Stukje van mij' werd met brons bekroond - eveneens in de categorie Creative Effectiveness.
cannes
Het team van Hertog Jan en de verantwoordelijke bureaus op het podium in Cannes.
cannes
Het team van Hertog Jan en de verantwoordelijke bureaus op het podium in Cannes.

'Don't drink Hertog Jan' van het gelijknamige biermerk is donderdagavond bekroond met een gouden Leeuw. De campagne is bedacht en ontwikkeld door GUT Amsterdam (entrant/idea) in samenwerking met SiteSupport Breda (production) en Dentsu Creative Amsterdam en The Valley Amsterdam (additional). De prijs werd uitgereikt in de categorie Creative Effectiveness.

Het betreft de eerste volwaardige Nederlandse gouden Leeuw in Cannes dit jaar. De campagnefilm is hier te bekijken.

De campagne draait om het vieren van de 'slow-brouwtraditie en het rijpingsproces' van Hertog Jan. In plaats van het pils direct te drinken, moedigt de campagne consumenten aan hun Hertog Jan te laten rijpen. 'Een emotionele, lange termijn-ervaring—waardoor het merk zich onderscheidt van instant-consumptie­reuzen als Heineken en zelfs zijn marktaandeel vergroot', aldus de jury.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in