
De 'Stukje van mij'-case van KPN, de grote Nederlandse winnaar in Cannes vorig jaar, is donderdagmiddag weer in de prijzen gevallen. In de categorie Creative Effectiveness wint het telecombedrijf samen met bureaus Dentsu Creative, Wefilm, Mindshare en Het PR Bureau een bronzen Leeuw.
De campagne -die draait om online shaming- scoorde vorig jaar zelfs een Grand Prix in Cannes, waarna vele prijzen bij andere awardshows wereldwijd volgden. Het succes is nog niet opgehouden, blijkt nu.
Vacatures
Senior PR & Account lead
HAGENSSenior Contentspecialist
dpg mediaAccountmanager (digital) Intermediairs bij Ster
SterWaarom heeft KPN dit jaar weer ingezonden? Dave Frauenfelder van KPN: 'De categorie Creative Effectiveness gaat over langdurig effect van een campagne. Er zijn voor deze categorie 324 campagnes ingezonden die vorig jaar ook een Grand Prix hebben gewonnen - en door veel merken die al jaren campagnes maken met hetzelfde thema, zoals Apple, Heinz en Dove. Slechts zeventien winnaars zijn er uit deze 'über-categorie' gekomen, waaronder dus één uit het kleine Nederland.'
Meer Leeuwen
Verder heeft Gut Amsterdam met Hagelchup voor Heinz een bronzen Leeuw gewonnen. Refurb van Philips en bureau LePub Amsterdam wint een zilveren Leeuw.
Ook zijn er Leeuwen vergeven aan een aantal Nederlandse bureaus als additional agencies (bureaus die niet inzenden, maar wel hebben meegewerkt aan de case in kwestie). Mogelijk volgen er nog gouden of Grand Prix-winnaars, daar maken we in dat geval donderdagavond melding van.
Bekijk de Nederlandse winnaars van donderdagmiddag per categorie hieronder.
Creative Effectiveness:
-Brons: KPN - Een stukje van mij - Dentsu Creative Amsterdam (entrant/idea), Amp Amsterdam en Wefilm (production), Mindshare Amsterdam (media), Het PR Bureau Amsterdam (pr)
-Zilver: Philips - Refurb - LePub Amsterdam (entrant/idea), Ambassadors Amsterdam (production), OMD Amsterdam (media), Ketchum Amsterdam (pr)
Brand Experience & Activation:
-Brons: Heinz - Hagelchup - Gut Amsterdam (entrant/idea), Xarlee Video Production (production), Prsskd Amsterdam (pr)
Creative Business Transformation:
-Brons: Heineken - Backing the bars - Boomerang Agency Amsterdam, LePub Amsterdam (additional)
Creative Commerce:
-Brons: Heineken - Bar Dating - Sizzer Amsterdam (production), The Romans Amsterdam (pr), LePub Amsterdam (additional)
Creative Strategy:
-Geen Nederlanders.
Luxury:
-Geen Nederlanders.
Innovation:
-Geen Nederlanders.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee