Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes dag 4: KPN's 'Stukje van mij' wint bronzen Leeuw

De case won vorig jaar zelfs een Grand Prix, maar is nu weer ingezonden - en met succes. Ook LePub Amsterdam en Gut Amsterdam winnen awards.
cannes
Het team van KPN en de verantwoordelijke bureaus donderdagmiddag op de rode loper in Cannes.
cannes
Het team van KPN en de verantwoordelijke bureaus donderdagmiddag op de rode loper in Cannes.

De campagne -die draait om online shaming- scoorde vorig jaar zelfs een Grand Prix in Cannes, waarna vele prijzen bij andere awardshows wereldwijd volgden. Het succes is nog niet opgehouden, blijkt nu.

Waarom heeft KPN dit jaar weer ingezonden? Dave Frauenfelder van KPN: 'De categorie Creative Effectiveness gaat over langdurig effect van een campagne. Er zijn voor deze categorie 324 campagnes ingezonden die vorig jaar ook een Grand Prix hebben gewonnen - en door veel merken die al jaren campagnes maken met hetzelfde thema, zoals Apple, Heinz en Dove. Slechts zeventien winnaars zijn er uit deze 'über-categorie' gekomen, waaronder dus één uit het kleine Nederland.'

Meer Leeuwen

Verder heeft Gut Amsterdam met Hagelchup voor Heinz een bronzen Leeuw gewonnen. Refurb van Philips en bureau LePub Amsterdam wint een zilveren Leeuw.

Ook zijn er Leeuwen vergeven aan een aantal Nederlandse bureaus als additional agencies (bureaus die niet inzenden, maar wel hebben meegewerkt aan de case in kwestie). Mogelijk volgen er nog gouden of Grand Prix-winnaars, daar maken we in dat geval donderdagavond melding van.

Bekijk de Nederlandse winnaars van donderdagmiddag per categorie hieronder.

Creative Effectiveness:
-Brons: KPN - Een stukje van mij - Dentsu Creative Amsterdam (entrant/idea), Amp Amsterdam en Wefilm (production), Mindshare Amsterdam (media), Het PR Bureau Amsterdam (pr)
-Zilver: Philips - Refurb - LePub Amsterdam (entrant/idea), Ambassadors Amsterdam (production), OMD Amsterdam (media), Ketchum Amsterdam (pr)

Brand Experience & Activation:
-Brons: Heinz - Hagelchup - Gut Amsterdam (entrant/idea), Xarlee Video Production (production), Prsskd Amsterdam (pr)

Creative Business Transformation:
-Brons: Heineken - Backing the bars - Boomerang Agency Amsterdam, LePub Amsterdam (additional)

Creative Commerce:
-Brons: Heineken - Bar Dating - Sizzer Amsterdam (production), The Romans Amsterdam (pr), LePub Amsterdam (additional)

Creative Strategy:
-Geen Nederlanders.

Luxury:
-Geen Nederlanders.

Innovation:
-Geen Nederlanders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in