
Als Nederland hebben 'we' woensdagmiddag twee volwaardige Leeuwen binnengesleept.
McDonald's en TBWA\Neboko winnen met Maccie een zilveren Leeuw in de categorie Media. De bureaus die hieraan hebben meegewerkt zijn OMD Amsterdam (media) en Ace Social (additional) en daarnaast de bekende influencer-groep De Bankzitters en het productiehuis 51North.
Vacatures
Senior PR & Account lead
HAGENSSenior Contentspecialist
dpg mediaAccountmanager (digital) Intermediairs bij Ster
SterDe campagne speelt in op de bijnaam die jongeren gebruiken voor het merk, en viert de emotionele band die zij met McDonald’s hebben. Door de term 'Maccie' centraal te stellen in onder meer outdoor en social-content, werd de merknaam 'op een persoonlijke en culturele manier' teruggegeven aan de fans, aldus de fastfoodketen.
The Flipper van Heineken, ontwikkeld door LePub Amsterdam en LePub Milaan, wint brons in de categorie Social & Creator.
De campagne introduceert een slimme telefoonhoes die je toestel automatisch met de schermzijde naar beneden draait zodra het woord 'cheers' klinkt, om zo het fenomeen phubbing tegen te gaan en sociale interactie aan de bar te bevorderen. Hiermee benadrukt Heineken naar eigen zeggen op speelse wijze het belang van 'real-life' connecties en moedigt het mensen aan om tijdens het uitgaan meer aanwezig te zijn.
Verder zijn er woensdag enkele prijzen vergeven aan Nederlandse additional agencies, daar maken we op een later moment melding van.
De teller staat nu op 6,5 Leeuwen voor de Nederlandse reclameindustrie. Dat is aan de lage kant, maar het Cannes-festival is met twee dagen te gaan nog in volle gang.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee