Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes dag 3: TBWA\Neboko en LePub Amsterdam winnen zilveren en bronzen Leeuw

Het gaat om 'Maccie' van McDonald's en 'The Flipper' van Heineken.
cannes
Maccie van MCDonald's en TBWA\Neboko heeft een zilveren Leeuw gewonnen.
cannes
Maccie van MCDonald's en TBWA\Neboko heeft een zilveren Leeuw gewonnen.

McDonald's en TBWA\Neboko winnen met Maccie een zilveren Leeuw in de categorie Media. De bureaus die hieraan hebben meegewerkt zijn OMD Amsterdam (media) en Ace Social (additional) en daarnaast de bekende influencer-groep De Bankzitters en het productiehuis 51North.

De campagne speelt in op de bijnaam die jongeren gebruiken voor het merk, en viert de emotionele band die zij met McDonald’s hebben. Door de term 'Maccie' centraal te stellen in onder meer outdoor en social-content, werd de merknaam 'op een persoonlijke en culturele manier' teruggegeven aan de fans, aldus de fastfoodketen. 

The Flipper van Heineken, ontwikkeld door LePub Amsterdam en LePub Milaan, wint brons in de categorie Social & Creator.

De campagne introduceert een slimme telefoonhoes die je toestel automatisch met de schermzijde naar beneden draait zodra het woord 'cheers' klinkt, om zo het fenomeen phubbing tegen te gaan en sociale interactie aan de bar te bevorderen. Hiermee benadrukt Heineken naar eigen zeggen op speelse wijze het belang van 'real-life' connecties en moedigt het mensen aan om tijdens het uitgaan meer aanwezig te zijn.

Verder zijn er woensdag enkele prijzen vergeven aan Nederlandse additional agencies, daar maken we op een later moment melding van.

De teller staat nu op 6,5 Leeuwen voor de Nederlandse reclameindustrie. Dat is aan de lage kant, maar het Cannes-festival is met twee dagen te gaan nog in volle gang.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in