Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de 14 beste nieuwe namen van merken en bedrijven

Jury kiest finalisten in drie categorieën voor Nationale Naamprijs 2025.
naamnominaties
naamnominaties

Het is een greep uit de finalisten die opgaan voor de Nationale Naamprijs 2025. Voor deze award, die dit jaar voor het eerst wordt uitgereikt, waren er 250 inzendingen. Het gaat om nieuwe namen die vanaf 2020 in gebruik zijn genomen. Veertien daarvan gaan op voor de finale in drie categorieën: beste bedrijfsnaam, mooiste merknaam en sterkste rebranding.

De Nationale Naamprijs 2025 beloont de beste namen in Nederland en is bedoeld om de creativiteit én kracht van naamgeving in de spotlight te zetten. De award is een initiatief naamexpert Floris Hülsmann van Namarama. Een onafhankelijke jury heeft de namen blind beoordeeld.

Hülsmann is erg tevreden over kwaliteit van de inzendingen: ‘Ik zie ik veel collega-creatieven en bureaus tussen de inzenders, wat het niveau alleen maar ten goede komt.’

De Nationale Naamprijs wordt aanstaande maandag 23 juni uitgereikt in Mediavaert, het nieuwe onderkomen van DPG Media in Amsterdam.

Beste Bedrijfsnaam

Brandlos - reclamebureau

Eleven55 - duurzaam textiel

Man van het Woord - copywriter

Proefwerk - restaurant in oud schoolgebouw

Smizer - IT specialisten

Mooiste Merknaam

GUSH - drinkflessen

No Fairytales - gezonde wraps

Postcast - fysieke boekjes

Releaf - plant based plastic

Suckers - lolly's

Sterkste Rebranding (met nieuwe naamgeving)

AMORV - architecten

Brandon & Mark - reclamebureau

Powercrumbs - clean energy

Yarn & Yellow – warenhuis

Jury

De jury bestaat uit Ariane van Mancius (Now New Next – expert in verpakkingsdesign en foodtrendwatcher), Stephan Gonnissen (creative director, o.a. TBWA, UbachsWisbrun, Etcetera), Bas Kist (Nestor naamjurist en medeoprichter van Chiever,) Gerhard te Velde (founder Groeivoer, ondernemer en podcasthost, winnaar zakelijke podcast vh jaar).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in