Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl met 'Drop de biet' op Pinkpop en Best Kept Secret

De (gezonde) merkactivatie komt uit de koker van reclamebureau Buutvrij.
buutvrij
'Je stapt een kleurrijke groente- en fruitwereld binnen, met een gigantische biet boven het hoofd en een shake-o-meter aan de muur.'
buutvrij
'Je stapt een kleurrijke groente- en fruitwereld binnen, met een gigantische biet boven het hoofd en een shake-o-meter aan de muur.'

Lidl is de komende weken met een opvallende merkactivatie op Pinkpop en Best Kept Secret te zien. Bij de zogeheten minirave 'Drop de biet' kunnen festivalgangers vijftien minuten lang losgaan op beats terwijl rondvliegend fruit en 'een droppende biet' het feestje meevieren.

Met de festivalactivatie hoopt Lidl jongeren op een speelse manier te laten ervaren dat groente en fruit niet alleen gezond zijn, maar ook een 'leuke en energieke toevoeging' aan het dagelijks leven geven. De activatie komt uit de koker van reclamebureau Buutvrij, dat recent ook de humoristische Tony Lidl-campagne voor de discounter uitbracht.

Shake-o-meter

Reuben Alexander van Buutvrij over de activatie: 'Festivalbezoekers stappen een kleurrijke groente- en fruitwereld binnen, met een gigantische biet boven hun hoofd en een shake-o-meter aan de muur. De spanning stijgt en dan 'dropt de biet'. De muziek knalt, opblaasgroenten vliegen door de lucht en het feest barst los. Hoe steviger er wordt geshaket, hoe voller de shake-o-meter. Staat-ie op standje maximum? Dan volgt de beloning: een vers vitamineshotje van Lidl.'

Cato Sampers, marketing-manager van Lidl: 'We willen merkbeleving brengen waar mensen het niet verwachten en op een manier die bij ons past: toegankelijk, fun en met impact.'

Buutvrij is bepaald geen nieuweling als het gaat om het bedenken van merkactivaties op festivals. Zo lanceerde het bureau in 2017 de volgens sommigen iconische Miele Powerwash op Lowlands en ook vorig jaar wist het de harten van festivalgangers te veroveren met de Hornbach Bagagewagen.

Gedurfd en gezond

Alexander: 'Als bureau geloven we dat je als merk een grote rol kunt spelen in de festivalbeleving van jongeren. Het is zaak dat je niet alleen iets komt halen, maar ook wat komt brengen. Een beleving die in een behoefte voorziet en die vervolgens doorverteld wordt. 'Drop de biet' is volgens mij het perfecte voorbeeld: speels, gedurfd en ook nog eens gezond.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in