Overslaan en naar de inhoud gaan

Hibou introduceert nieuw innovatielabel en stopt met de merknaam Contenture

De keuzes maken onderdeel uit van een herpositionering van het bureau.
Hibou
De nieuwe payoff
© Hibou
Hibou
De nieuwe payoff
© Hibou

Hibou nam communicatiebureau Contenture begin 2024 over. De merknaam verdwijnt per direct. Het team is volledig behouden, geeft head of strategy Edwin van Druten desgevraagd aan.

Richting kiezen

Hibou wil met zijn herpositionering klanten uitdagen om 'richting te kiezen en zo geloofwaardigheid te vergroten'. Matthijs Rutten, oprichter van Hibou: 'Alles wat we doen staat in het teken van het helpen van merken om autoriteit te worden. Dat begint bij inhoud: het durven hebben van een mening, het ontwikkelen van kennis, visie en leiderschap – en dat vervolgens krachtig uitdragen. Wij brengen die mening tot leven op alle relevante kanalen: van public relations en social media tot influencer marketing, merkplatforms en zelfs digital humans'.

Voor de herpositionering heeft Hibou de handen ineengeslagen met Niels Vrijhoeven (merkstrategie), Jop Quirindingo (design) en Mustafa Avdić (bouw website). 

Nieuw innovatielabel

De herpositionering betekent dus het einde van de merknaam Contenture, maar ook de lancering van een nieuw label: Hibou/x. Dit innovatielabel is al sinds januari dit jaar in de luwte bezig, vertelt Van Druten. Zo heeft het label al campagnes ontwikkeld door Stichting Parkinsonfonds en Rosewood. John Meulemans, vorig jaar aangetrokken als partner van Hibou, geeft leiding aan Hibou/x.

Van Druten: 'We hebben intern rollen verschoven en er zijn mensen aangetrokken. In totaal werken er 5 mensen voor het Hibou/x label en we zijn op weg dit snel te laten groeien met medewerkers én AI-agents. Het idee van de nieuwe merkstrategie is dat we opereren onder de Hibou vlag als collectief. Hibou/x is ook het meervoud van Hibou. Wij dragen Hibou als merk uit, maar zullen zeker activiteiten vanuit /x organiseren/communiceren als daartoe de aanleiding er is'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in