Overslaan en naar de inhoud gaan

Hibou neemt communicatiebureau Contenture over

Beide bureaus komen onder leiding van nieuwe managing director Sandra Hofstede. Ze blijven voorlopig als zelfstandige merken werken.
Matthijs Rutten (l) en Paul Gremmen na het tekenen van de overnamepapieren.
Matthijs Rutten (l) en Paul Gremmen na het tekenen van de overnamepapieren.
Matthijs Rutten (l) en Paul Gremmen na het tekenen van de overnamepapieren.
Matthijs Rutten (l) en Paul Gremmen na het tekenen van de overnamepapieren.

Hibou heeft communicatiebureau Contenture overgenomen. Beide bureaus blijven voorlopig zelfstandig opereren. Na een verkenningsperiode en het opzetten van samenwerking zal besloten worden hoe beide verder worden geïntegreerd.

related partner content for mobile comes here

De bureaugroep komt onder leiding te staan van de nieuw aangetrokken managing director Sandra Hofstede. Zij was eerder onder andere eindverantwoordelijke bij online-marketingbureau MediaScience en management-consultancy Kirkman Company.

Paul Gremmen, de oprichter en eigenaar van Contenture, blijft vooralsnog aan zijn bureau verbonden, maar zal dit na de eerste fase van de integratie verlaten.

Nieuwe fase

Volgens Matthijs Rutten, oprichter van Hibou, past de overname bij de fase waarin zijn bureau zich bevindt. ‘Ik geloof dat een bureau zich om de zoveel jaar opnieuw moet uitvinden. Sinds de oprichting zijn we stormachtig gegroeid en deze overname luidt weer een nieuwe fase in.’

Ook Contenture is volgens Paul Gremmen klaar voor de volgende stap.  Met Hibou ontstaat er volgens hem ‘een krachtige combinatie van slimme communicatie en PR’.

Vergelijkbare visie

Beide oprichters benadrukken dat de bureaus ‘in de kern een vergelijkbare werkwijze en visie’ hebben, en elkaar goed aanvullen. Beide werken datagedreven, waarbij Hibou zich in grote lijnen meer op pr-campagnes, social media en influencers richt en Contenture gespecialiseerd is in het maken en meten van content.’

Rutten: ‘Contenture is aan de hand van Paul een gevestigd bureau met een fantastisch team geworden. De in huis-ontwikkelde methodiek voor data-analyse bewijst dat Contenture een bureau is waar innovatie centraal staat.’

Meer overnames?

Hibou en Contenture tellen samen 30 fte en ruim 70 opdrachtgevers. Matthijs Rutten zou graag naast de overname van Contenture ook nog willen uitbreiden met een pr-bureau, social- of influencermarketingbureauals dit de dienstverlening inhoudelijk kan verbreden en versterken.

Hibou is onderdeel van de MWM2-groep.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in