Overslaan en naar de inhoud gaan

Hammerfest verandert naam in Home vanwege neonazi-verwijzing

De nieuwe naam moet staan voor 'creating a more inclusive tomorrow'.
hammerfest
Hammerfest verandert naam in Home.
hammerfest
Hammerfest verandert naam in Home.

Hammerfest gaat vanaf vandaag door het leven als Home. Het Amsterdamse social first-bureau is erachter gekomen dat Hammerfest niet alleen wordt gebruikt als Noorse plaatsnaam, maar ook door de Hammerskins, een neonazistische organisatie. In de Verenigde Staten en Europa organiseert deze groep evenementen onder de naam Hammerfest.

related partner content for mobile comes here

Met de naamswijziging grijpt Hammerfest de gelegenheid aan om z'n missie onder de aandacht te brengen. Home moet staan voor 'creating a more inclusive tomorrow'. Baba Touré (ceo): 'Dit gedachtegoed staat haaks op waar de naam Hammerfest kennelijk nog meer om bekendstaat. We willen ons daar op deze manier volledig van distantiëren.'

Verandering

Touré vervolgt: 'Vanuit de genoemde missie geloven we dat individuen en organisaties altijd open moeten staan voor verandering en ontwikkeling. Alleen wanneer we dit allemáál doen, wordt de wereld volgens ons een betere plek. Dit is tevens het moment waarop wij vinden dat Hammerfest open moet staan voor verandering, hoe ingrijpend het ook is.'

Guy Lokhoff, executive creative director, vult aan: 'Home staat symbool voor een plek waar iedereen zich thuisvoelt: werknemers, klanten, partners en consumenten. Waar verschillende perspectieven samenkomen om te werken aan effectieve communicatie.'

Home (voorheen Hammerfest) is in 2014 opgericht door jeugdvrienden Baba Touré en Guy Lokhoff. Inmiddels telt het bureau veertig werknemers en ontving het recentelijk een B Corp-certificering. Het bureau werkt voor opdrachtgevers als Ikea, Zalando en Amnesty International.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in