Overslaan en naar de inhoud gaan

Een creatieve printcampagne voor Lancôme Hypnôse

Sanoma creëert een unieke print outsert door gestanste papieren wimpers onderdeel te laten zijn van een pagina
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hypnôse is marktleider in het hoge segment mascara’s en is een belangrijke pijler binnen Lancôme’s make up lijn. De vraag aan Sanoma was om het product op een creatieve, unieke manier onder aandacht te brengen bij de consument in een crossmediale campagne, maar met de focus op print. Immers, print is een zeer effectief medium om een creatieve commerciële boodschap over te brengen. 

related partner content for mobile comes here

Er is een unieke print outsert gecreëerd, door gestanste papieren wimpers onderdeel te laten zijn van een pagina. Deze papieren wimpers zorgen voor interactie met de lezer en benadrukt het product Lancôme Hypnôse.

De insert is verspreid via Libelle en Flair. Tevens is de boodschap online door vertaald op Libelle.nl en Flaironline.nl. Onderdeel van de online artikelen was een winactie waarbij de consument een Lancôme Hypnôse mascara kon winnen.

Advertentie impact onderzoek

Om de communicatiekracht van de reclame uiting te meten, is een Advertorial Reactie Onderzoek (ARO) uitgevoerd onder de lezers van Libelle.

De boodschap overdracht en beoordeling van de outsert zijn positief. Lezeressen weten te benoemen wat in de uitgave te zien is en beoordelen deze met een bovengemiddeld rapportcijfer. De pagina's vallen meer op, zijn duidelijker, houden aandacht vast en worden leuk gevonden door de doelgroep. Goed te zien in het onderzoek is dat de intensiteit van het kijkgedrag en het aandachttrekkend vermogen van bepaalde onderdelen op de pagina, juist de boodschap is die we over wilden brengen aan de consument.

65% is positief over de pagina’s (Benchmark Validators: 39%)

62% vindt de boodschap duidelijk overkomen op de pagina’s die men heeft bekeken (Benchmark Validators: 51%).

29% zegt door de advertentie aangespoord te worden om een product van Lancôme aan te schaffen

22% zegt door de advertentie aangespoord te worden om de website van Lancôme te bezoeken

Wil je meer weten over de kracht van adverteren in magazines? Klik hier.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in