Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de tien finalisten van de Ster Gouden Loeki 2024

Er zijn maar liefst vijf kerstcommercials genomineerd. TBWA\Neboko leidt het bureauklassement met drie nominaties.
loeki
De uitreiking van de dertigste Ster Gouden Loeki vindt plaats op 20 maart in Amsterdam.
loeki
De uitreiking van de dertigste Ster Gouden Loeki vindt plaats op 20 maart in Amsterdam.

De tien laatste kanshebbers voor de Ster Gouden Loeki 2024 zijn bekend. De adverteerders die meedingen voor de populaire publieksprijs zijn Albert Heijn, Artsen slaan alarm, Dela, Hema, Jumbo, KPN, Kruidvat, De Leescoalitie, Prijsvrij en Staatsloterij.

related partner content for mobile comes here

Ook zijn er dit jaar voor het eerst de 'Gouden Loekie goeden doelen', met vijf kanshebbers: Alzheimer Nederland, Kika, Metakids, Nationaal Huidfonds en ALS Nederland.

Veel kerstcommercials

Wat valt er op? Er zijn dit jaar maar liefst vijf kerstcommercials genomineerd (Staatsloterij meegeteld). Daarnaast is TBWA\Neboko als bureau met drie nominaties het vaakst in de race voor een prijs, gevolgd door Hotel L'Amour en Wefilm met ieder twee nominaties. 

De kerstcommercial van Hema en Hotel L'Amour -die vorig jaar de Gouden Loeki won- is dit jaar weer in de race voor de publieksprijs. Bij de 'goede doelen'-Loeki is bureau Joe Public het vaakst genomineerd: tweemaal.

Uitreiking

Het bekendmaken van de finalisten betekent tevens de start van de stemperiode. Tot 17 maart kan er gestemd worden via stergoudenloeki.nl. De uitreiking van de dertigste Gouden Loeki vindt plaats op donderdag 20 maart in het Internationaal Theater Amsterdam (ITA). Er worden in totaal vier prijzen uitgereikt: de Gouden, Zilveren en Bronzen Loeki en de Gouden Loeki voor goede doelen.

Finalisten Gouden Loeki

  • Albert Heijn & TBWA\Neboko met 'Whamster'
  • Artsen slaan alarm & Wefilm met 'Dit is wat de tabaksindustrie je niet vertelt over vapen'
  • Dela & TBWA\Neboko en Wefilm met 'Oneindig aandacht'
  • Hema & Hotel L'Amour met 'Kerst Takkie en Siepie'
  • Jumbo & Hotel L'Amour met 'Kerst voor elkaar'
  • KPN & Dentsu Creative Amsterdam met 'Stukje van mij'
  • Kruidvat & DDB Amsterdam met 'Iedereen verdient een mooie kerst'
  • De Leescoalitie & Alfred International 'Wie leest heeft een goed verhaal'
  • Prijsvrij met 'Dat zijn wij gewoon zelf, hè' (inhouse ontwikkeld)
  • Staatsloterij & TBWA\Neboko met 'Geef elkaar een beetje geluk'

Finalisten Gouden Loeki voor goede doelen

  • Alzheimer Nederland & Tin Can met 'Wat alz... het jouw man is?'
  • KiKa & Joe Public met 'Moeder'
  • Metakids met 'Jelte viert maanden, omdat hij geen jaren heeft'
  • Nationaal Huidfonds & Noise met 'Verklein je risico op huidkanker. Weren, kleren, smeren'
  • Stichting ALS Nederland & Joe Public met 'Juliette'

De genomineerde commercials zijn te bekijken via stergoudenloeki.nl.

Hoe werkt de Gouden Loeki?

Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de tien mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal veertig kwartaalwinnaars op. Deze veertig commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de tien finalisten van het jaar.

Voor de goede doelen werkt dit soortgelijk, alleen zijn hier de beste zes commercials per half jaar bepaald. De twaalf commercials zijn einde jaar opnieuw aan het publiekspanel van GfK voorgelegd, met als resultaat de vijf finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt door 75% bepaald door het publiekspanel en voor 25% door het Nederlands publiek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in