Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brand activations van februari 2019

De maand dat Volkswagen heel slim met zand speelt en IKEA vervuiling te lijf gaat met badspeeltjes.
Sand ad
Sand ad

Dagoma – Harmless Guns

Bureau: TWBA Paris

related partner content for mobile comes here

Schokkend feit: met 3D-printers kun je thuis werkende vuurwapens maken. Het enige wat je nodig hebt, is een blauwdruk. En die zijn online volop te vinden. Voor 3D-printer fabrikant Dagoma reden om in actie te komen. Werknemers van het bedrijf verzamelden op internet schetsen van wapens en pasten die zo aan dat ze eenmaal geprint niet meer werken. Vervolgens plaatsten ze de ‘veilige’ bestanden terug. Met meer dan 13.000 gedownloade blauwdrukken kun je gerust spreken van een activatie die levens gaat redden.

Volkswagen – The Sand Ad

Bureau: Geometry Argentina

Zodra de welgestelde inwoners van Buenos Aires 's zomers de kust opzoeken, trekken adverteerders van automerken massaal achter hen aan. Allemaal schreeuwen ze op dezelfde manier om de aandacht van dezelfde mensen. Tijd om een eigen spoor te kiezen, bedacht Volkswagen. En dat spoor liep over het strand. Tijdens de zestig drukste dagen van het jaar reed een Volkswagen Amerok ’s ochtends over het nog maagdelijke zand. Omdat de creatieven van Geometry zo slim waren geweest het Amerok-logo in de banden te laten branden, leverde dat 40 kilometer aan gratis advertentieruimte op.

IKEA – The Good Ship

Bureau: Mother London

De opening van een duurzame winkel in Londen was voor IKEA reden om de plasticsoep in de Thames te lijf te gaan. Dat deed de meubelgigant met twee opvallende boten, die IKEA-shoppers zullen herkennen als het populaire badspeeltje SMÅKRYP. Maar dan wel twee gigantische varianten die voorzien waren van geavanceerde apparatuur, waarmee ze in één keer 20 kilo afval uit het vervuilde water konden vissen. Van de verzamelde rotzooi wordt een kustwerk gemaakt voor in een nieuwe winkel.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Elke januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in