Overslaan en naar de inhoud gaan

Mothercare deelt realistische foto’s van vrouwen na hun bevalling

Door de komst van sociale media is body shaming zichtbaarder dan ooit. Tijd voor een tegengeluid, dacht Mothercare.
Mothercare-campagne
Mothercare-campagne

De Britse winkelketen Mothercare start een campagne met eerlijke foto’s van pas bevallen vrouwen. De actie dient als tegengeluid. Sociale media geven ons een vertekend over schoonheid. Je ziet bijvoorbeeld nooit foto’s van vrouwen met striae, vetrolletjes en littekens. Door het delen van persoonlijke verhalen wil Mothercare het zelfvertrouwen van moeders een boost geven. De campagne is opgezet in samenwerking met McGarryBowen.

related partner content for mobile comes here

De keten is gespecialiseerd in het verkopen van zwangerschapsproducten. De aanleiding van de campagne is een onderzoek, uitgevoerd door Mothercare, onder kersverse moeders waaruit bleek dat zij zich schamen voor hun lichaam. Deze onzekerheid wordt getriggerd door sociale media, die tegenwoordig volstaan met foto’s van fitgirls.

Stria en littekens? Doodnormaal

De campagne, getiteld #BodyProudMums, moet vrouwen een realistisch beeld van hun lichaam geven. Zo vertelt de 20-jarige Kesia dat zij het lastig vindt om 'perfecte' foto’s van een net bevallen lichaam te zien. Ook Eleanor is veertien weken na de bevalling gefotografeerd. Zij wil laten zien hoe mooi moederschap is. ‘Ik wil mensen om me heen inspireren en laten zien dat striae en zwangerschapskilo’s ons niet definiëren.’

De kiekjes zijn geschoten door de Britse fotograaf Sophie Mayanne. Zij heeft in 2017 besloten om haar modellen nooit meer digitaal te werken. Ook maakt zij vaker foto’s met een soortgelijk thema. Zo heeft de fotograaf zelf de campagne #behindthescars opgezet, waarin ze mannen en vrouwen met littekens op de gevoelige plaat vastlegt.

De campagne is door heel Londen in de metrostations te zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in