Overslaan en naar de inhoud gaan

Commercial Fox Sports toont hoe erbarmelijk het leven is zonder voetbal

De zender maakt met campagne bekend dat de Eredivisie binnenkort weer begint.
Voetbal begint (eindelijk) weer bij Fox Sports
Voetbal begint (eindelijk) weer bij Fox Sports
© TBWA\Neboko - Fox Sports
Voetbal begint (eindelijk) weer bij Fox Sports
Voetbal begint (eindelijk) weer bij Fox Sports
© TBWA\Neboko - Fox Sports

De Eredivisie begint weer bij Fox Sports. De zender start een campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, waaruit blijkt dat de voetbalfans alle plaatsvervangende bezigheden wel beu zijn. Nederland heeft gepuzzeld, zelf brood gebakken, Netflix uitgespeeld, op afstand de downward facing dog-positie aangeleerd maar de commercial van Fox Sports maakt duidelijk dat iedereen alleen maar heeft gewacht tot het voetbal weer zou beginnen. En dat doet het.

related partner content for mobile comes here

Fox Sports l Gelukkig het begint weer

Eredivisie Comeback

De campagne trapt af met een commercial waarin te zien is zien hoe voetbal-missend Nederland deze leegte ervaart. Van spelers tot analisten en van commentatoren tot fans. Zo is er een kleine rol weggelegd voor Ajax-aanvoerder Dušan Tadić en voor Fox Sports-analist Kenneth Perez. De commercial wordt muzikaal ondersteund door het nummer ‘Without You’ van Harry Nilsson.

Jan Bonjer (director marketing & creative Fox Sports): ‘Het begint weer. In die drie woorden zal iedereen die het Nederlandse voetbal een warm hart toedraagt zich herkennen. TBWA heeft in de nieuwe Fox Sports campagne het gevoel van de afgelopen maanden uitstekend weten te vangen. Een tijd waarin we de voetbaldroogte hebben gevuld met allerlei bezigheden, maar geen een zo belangrijk als die belangrijkste bijzaak in het leven: voetbal. Vanaf één augustus hebben we dan eindelijk weer dagelijks een live wedstrijd en is het Nederlandse voetbal direct op volle kracht terug op Fox Sports met de Eredivisie Comeback. We gaan er samen met de clubs en voor alle supporters een voetbalfeest van maken.’

Tappen in op het sentiment

Patritia Pahladsingh (managing director TBWA\Neboko) voegt toe: ‘Met de nieuwe campagne voor Fox Sports tappen we in op het sentiment dat leefde bij veel voetballiefhebbers. Als je geen voetbal meer kunt kijken dan moet je op zoek naar andere tijdsbestedingen, maar het gemis blijft. En dat zie en voel je in deze campagne.'

Credits

Klant: Fox Sports

Bureau: TBWA\Neboko

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in