Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne 'Wie checkt jou?' wijst mensen op risico’s van zwemmen in open water

Met deze campagne willen samenwerkende partijen zwemmers ertoe aanzetten even te ‘checken’ onder welke omstandigheden zij het water in…
Campagne Wie checkt jou?
Campagne Wie checkt jou?

Op 25 juli is het World Drowning Prevention Day. Op deze dag, door de Verenigde Naties uitgeroepen tot Werelddag ter voorkoming van verdrinking, wordt extra aandacht gevraagd voor dit belangrijke thema.

related partner content for mobile comes here

De campagne ’Wie checkt jou?’ doet ook een duit in het zakje. Partijen als de Nationale Raad Zwemveiligheid (NRZ), Reddingsbrigade Nederland, de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM), de gemeente Den Haag, Rijkswaterstaat, Leisurelands, EuroParcs en het Nederlands Instituut Veiligheid Zwemlocaties (NIVZ) vragen met de campagne aandacht voor de risico's van het zwemmen in open water.

Deze campagne zal de komende zomer op een aantal locaties worden ingezet. Het gaat daarbij onder meer om het strand bij Kijkduin, recreatiegebieden van Leisurelands waaronder Strand Horst en Strand Nulde, diverse vakantieparken van Europarcs en de posten van de Reddingsbrigade.

Checken

Met deze campagne willen de samenwerkende partijen zwemmers ertoe aanzetten even te ‘checken’ onder welke omstandigheden zij het water in gaan en wie er mogelijk even een oogje op hen houdt. Daarbij worden handelingsperspectieven geboden en worden tips gegeven wat te doen als je zelf of een ander toch in de problemen komt.

'Veilig in en uit het water'

De komende jaren worden onder de ondertitel ‘Veilig in en uit het water’ verschillende kortdurende campagnes gelanceerd waarbij gebruik wordt gemaakt van diverse middelen, varierend van posters en flyers tot de inzet van social media over zwemveiligheid. ‘Wie checkt jou?’ is hiervan de eerste.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in