Overslaan en naar de inhoud gaan

Auping en TBWA\Neboko gekozen tot Adverteerder en Bureau van het Jaar

Zeeman wint de Consistent Accent bij uitreiking van San Awards. 5 Accenten voor Roorda.
Ine Stultjens van Koninklijke Auping neemt  de award in ontvangst voor Adverteerder van het Jaar
Ine Stultjens van Koninklijke Auping neemt de award in ontvangst voor Adverteerder van het Jaar
Ine Stultjens van Koninklijke Auping neemt  de award in ontvangst voor Adverteerder van het Jaar
Ine Stultjens van Koninklijke Auping neemt de award in ontvangst voor Adverteerder van het Jaar

TBWA\Neboko is gekozen tot Bureau van het Jaar 2020 bij de uitreiking van de San Accenten, donderdagmiddag vanuit Studio 21 in Hilversum. In het online event, gepresenteerd door Frits Sissing, sleepte Auping de titel Adverteerder van het Jaar binnen en ging Zeeman naar huis met een Consistent Award.

related partner content for mobile comes here

Bureau Roorda wist de hand te leggen op vijf San Accenten, drie voor de campagne ‘Alleen samen krijgen we corona eronder’ (Nationaal Kernteam Crisiscommunicatie) en twee voor Dranquilo (VWS).

Green Food Lab won de San New Kids on the Block Accent 2020, en de San Next Merkenbouwer Accent ging naar Els Versluis, Abbot Kinney’s (Wessanen)

Corona domineert

De uitreiking werd voor het tweede achtereenvolgende jaar gedomineerd door corona. De 124 genomineerden hadden plaats genomen op de virtuele publiekstribune. De winnaars krijgen de komende dagen de awards persoonlijk overhandigd.

Het ministerie van VWS won in totaal 4 Accenten, twee voor de Dranquilo-campagne (bureau Roorda) en twee voor ‘Een klein gebaar kan het verschil maken’, dat werd gemaakt in samenwerking met Open Now, de coalitie van D&B, Open Now en TBWA.

Schooiers en beren

Ook het Nationaal Kernteam Crisiscommunicatie, dat bij de Rijksoverheid werd samengesteld voor de coronacrisis, won drie Accenten, voor de campagne ‘Alleen samen krijgen we corona onder controle’. Deze werd samen met bureau Roorda gemaakt.

Twee Accenten waren er voor vier campagnes, te weten: Zeeman met de campagne Lucht, voor De Nieuwjaarsduik in Blik van Unox, de Week van de Schooiers van Hulphond Nederland en voor De (KiKa) Berentribune van de stichting Kinderen kankervrijs, farmaceut MSD en SC Heerenveen.

Kijk hier voor de winnaars van de 42 San Accenten 2020 in 12 categorieën. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in