Overslaan en naar de inhoud gaan

Corendon-oprichter Atilay Uslu in nieuwe campagne

Corendon-oprichter Atilay Uslu speelt - naast de vertrouwde hoofdpersonages - een rol in de nieuwe campagne.
cor en don
cor en don

Sinds eind 2019 waren ze niet meer in een commercial te zien: Cor en Don, de vertrouwde gezichten van reisorganisatie Corendon. Nu vakanties langzaamaan weer mogelijk worden, is er ook meer ruimte om te adverteren. In de nieuwe commercial van touroperator Corendon spelen de typetjes Cor en Don een hoofdrol. Daarnaast is er een cruciale rol weggelegd voor oprichter Atilay Uslu, als brenger van het verlossende woord: ‘We kunnen weer.’

related partner content for mobile comes here

Niet alleen de pandemie gooide roet in het eten voor Corendon, achter de schermen speelde ook de mislukte overname door Sunweb, die in de zomer van 2019 nog vol goede moed aankondigde Corendon te willen inlijven. De mededingingsautoriteiten keurden de overname uiteindelijk goed, maar financieel kwam Sunweb er door de crisis niet meer uit. 

Een streep door de rekening van Corendon dat het voornemen had zich op de hotelketen te richten en niet zozeer op reizen. Vandaar dat het optreden van Corendon-oprichter Atilay Uslu in de nieuwe zomercampagne bijzonder is: ook hij kan er weer helemaal voor gaan.  

‘Het gebeurt niet vaak dat de directeur meespeelt in een commercial. Bij iemand die zo bekend is als Atilay Uslu kan dat. Daar zijn we dan ook supertrots op,’ vertelt Corné Hoogendoorn, directeur marketing van Corendon. ‘En voor de mensen die hem niet herkennen is hij gewoon iemand die aan Cor en Don het goede nieuws vertelt dat we weer met vakantie kunnen.’

In de commercial is te zien hoe het Cor en Don is vergaan tijdens de lock-down. De heren proberen er het beste van te maken, maar het haalt het niet bij het echte vakantiewerk. Cor en Don werden in 2014 geïntroduceerd als advertising properties. ‘Ze hebben ons merk herkenbaarheid en likeability gegeven,’ zegt Corné. ‘En ondertussen is het een van de langstlopende Nederlandse campagnes met een typetje. Of twee eigenlijk.’
 

 

Omdat niets zeker is als het gaat om het opengaan van de vakantiebestemmingen, zijn er meerdere versies van de commerial opgenomen. Er is een algemene, neutrale variant, maar er zijn ook variaties die zicht richten op specifieke bestemmingen zoals Spanje, Griekenland of Turkije. Deze kunnen ingezet worden als een bepaald land weer toegankelijk is voor de Nederlandse vakantieganger. In dat geval zegt Atilya Uslu bijvoorbeeld: ‘We kunnen weer naar Turkije’.

De commercial wordt in eerste instantie online ingezet.

Cor en Don mogen weer

Credits

Opdrachtgever: Corendon
Verantwoordelijk bij klant: Dick Gussen, Corné Hoogendoorn
Creatie: Serge van Wijngaarden, Robbert Dirksen
Productie: Annelies van Schaik
Regie: Diederik Spaargaren
D.O.P: Gabor Deak
Edit: Taco Arts
Grading: Jef Grosfeld
Sound: Studio Alfred Klaassen, Jacco Lenstra
Muziek: Jaap Kwakman (3J’s)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in