Overslaan en naar de inhoud gaan

AP zet game-app in om jongeren te wijzen op privacygevaren

181.000 scholieren speelden de 'smartphone challenge'. Ze namen hiermee onbewust deel aan een campagne van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Tijdens de Week van de Mediawijsheid speelden ruim 181.000 middelbare scholieren de 'smartphone challenge'. Ze namen hiermee zonder het te weten deel aan een bewustwordingscampagne van de Autoriteit Persoonsgegevens.

related partner content for mobile comes here

De game die de jongeren speelden was Smart-phone Challenge. De kids werden uitgedaagd om zo snel mogelijk hun geboortedatum in te vullen, om de perfecte selfie te maken en een Russische tekst na te spreken. Zogenaamd om te bewijzen dat zij hun telefoon de baas zijn. 

Wat zij echter niet wisten, was dat ze deelnamen aan een bewustwordingscampagne van de Autoriteit Persoonsgegevens. Gemaakt om jongeren in te laten zien dat zij -in hun enthousiasme- vaak klakkeloos toegang geven tot gevoelige gegevens. 'Daar wilden we jongeren bewust van maken. Niet door met een vingertje te wijzen, maar door ze te confronteren met hun gedrag,’ zegt Merel Eilander (Senior communicatieadviseur Autoriteit Persoonsgegevens).

De campagne is ontwikkeld door game based campaigning bureau monty.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in