Overslaan en naar de inhoud gaan

Wim Kieft en Heleen van Royen open over hun stoornis in campagne Arkin

Arkin is ook op zoek naar ‘Mensologen’: gz-professionals die de mens achter de stoornis zien.
Wimoloog
Wimoloog

Om gz-professionals te werven en om het stigma op psychische aandoeningen weg te nemen, komen Café Society en The Gardeners met een crossmediale campagne voor ggz-organisatie Arkin. 

De organisatie zoekt niet zomaar medewerkers, maar ‘Mensologen’, gz-professionals die de mens achter de stoornis zien. Dertien Bekende Nederlanders zijn in de campagne open over hun stoornis. Van Wim Kieft over wat de zucht naar cocaïne met hem doet tot Filemon Wesselink die twijfelt over zijn diagnose autisme en Heleen van Royen die door een zaal vol psychiaters bipolair werd verklaard.

Professionals die gespecialiseerd zijn in mensen met autisme (Filemon Wesselink), een cocaïneverslaving (Wim Kieft) of eetstoornis (Jet van Nieuwkerk). Ze zoeken een Filemonoloog. Maar ook een Wimoloog of Jetoloog. Op abri’s en online-banners komen bekende gezichten voorbij met niet alleen hun psychische aandoening, maar vooral heel veel andere kenmerken. Want dat ze feminist, bloeddonor of sci-fi fan zijn, definieert hen net zo goed.

related partner content for mobile comes here

De campagne bestaat uit een naast OOH, uit online media, een consumenten- en media-activatie, pr en social media. Belangrijk in de campagne is een 13-delige podcastserie, Een bewuste keuze, zegt Leonie Fotiadis, senior marketing- & communicatieadviseur bij Arkin: ‘Met de podcasts laten we echt zien waar wij voor staan. Namelijk dat de mens bij ons belangrijker is dan de stoornis. Het zijn bijzondere, intense gesprekken tussen de BN’er en een behandelend specialist bij Arkin.’ Alle podcasts zijn hier te beluisteren.

Er is ook een pop-up event, 'recruitment agency Mensoloog' op 21, 22 en 23 november in De Hallen in Amsterdam, waar potentiële werknemers in gesprek kunnen gaan met recruiters van Arkin over loopbaankansen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in