Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro illustreert overspannen woningmarkt in nieuwe campagne

Het betreft de vierde campagne van de hand van Ace.
ace
'We kiezen voor de dramatisering van een herkenbaar gevoel', aldus Ace.
ace
'We kiezen voor de dramatisering van een herkenbaar gevoel', aldus Ace.

Met de vandaag gelanceerde campagne 'Huizenjacht' mikt ABN Amro op starters en doorstromers op de woningmarkt. De vierde campagne in de reeks is onderdeel van het grotere reclameconstruct 'Voor ieder begin', dat de bank eerder dit jaar samen met bureaugroep Ace introduceerde.

related partner content for mobile comes here

De bank legt in de nieuwe campagne de spanning bloot die komt kijken bij het vinden van een woning en de opluchting die volgt wanneer het eindelijk lukt. 

'Het kopen van een eerste huis is een van de meest betekenisvolle momenten in veel mensen in hun leven', zegt Tanja Bom van ABN Amro. 'In de huidige gespannen woningmarkt, waar schaarste en hevige concurrentie de boventoon voeren, is de weg naar een koopwoning moeilijk, maar zeker niet onmogelijk. We moedigen doorzetters aan en bieden ondersteuning van onze woonexperts, zodat starters en doorstromers goed voorbereid zijn om een nieuw begin te kunnen maken.'

Herkenbaar gevoel

Jasper Diks en Billy Witbraad, die nog maar net bij Ace werkzaam zijn, waren creatief verantwoordelijk bij de totstandkoming van de campagne. Diks: 'We willen de realiteit van de huizenmarkt uitvergroten. Waar de categorie vaak vooral een gepolijst plaatje laat zien, kiezen wij voor de dramatisering van een herkenbaar gevoel, namelijk dat je in een rat race zit. Overvolle bezichtigingen zijn aan de orde van de dag en er is veel doorzettingsvermogen nodig om een huis te bemachtigen. Door dit te erkennen hopen we dat meer mensen ABN Amro zien als de juiste partner in hun zoektocht.'

De campagne (productie: Czar) wordt uitgerold via televisie, online video, outdoor, radio en social media. Ace werd vorig jaar verkozen als het vaste reclamebureau van ABN Amro. Een grondige pitch ging hieraan vooraf.

Credits:
Merk: ABN Amro, Isabelle Borggreve, Arian Arentsen, Joost van Holten, Tanja Bom
Lead agency: Ace
ECD: Rogier de Bruin
Creative Directors: Billy Witbraad, Jasper Diks
Creatives: Marcel Frensch, Dylan de Backer
Head of Strategy: Harm Balvers
Senior Strateeg: Kevin van Geest
Agency Producer: Monique van Smaalen
Account: Machteld van Woensel Kooy, Maud van der Knaap, Dorien van Soelen
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Joe van Houtteghem
Executive Producer: Karlijn Paardekooper
Producer: Libbe van Dijk
DOP: Maxime de Smet
Fotografie: Tim Stet
Offline/ Editor: Jorien Voogt
Online/ Grading: Crabsalad, Laurens Orij
Geluidsstudio/ Technicus: Sauvage Sound, Quincy Vlijtig
Muziek: Cris and Jef Music

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Coen Olde Olthof

Spot on inzicht. Well done.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in