Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne voor nieuwe Alzheimer Socks vindt inspiratie in droevige vermissingszaken

Negende editie heeft als thema ‘Verloren aan alzheimer’. Centraal staat de desoriëntatie die de ziekte veroorzaakt.
Alzheimer-campagne
Alzheimer-campagne

Team Alzheimer heeft de nieuwe Alzheimer Socks gelanceerd, ditmaal ontworpen door designer David Laport. De twee verschillende sokken symboliseren de verwarring waarmee mensen met dementie en hun naasten dagelijks geconfronteerd worden.

related partner content for mobile comes here

Wie Alzheimer Socks koopt, steunt onderzoek naar deze slopende ziekte dat moet zorgen dat er zo snel mogelijk een oplossing komt voor alzheimer en andere vormen van dementie. 

Droevige verhalen

In de campagnevideo’s voor de Alzheimer Socks staat ‘verloren zijn’ centraal. Naarmate de hersenaandoening in een gevorderd stadium komt, raken mensen met dementie steeds meer gedesoriënteerd. Zo kun je op het ene moment de deur achter je dichttrekken om naar de winkel te gaan, en het volgende moment verloren in een bos staan. Zonder zicht op de weg naar huis. 

’Het afgelopen jaar zag je veel berichten in het nieuws over mensen met dementie die de deur uitliepen voor een ommetje en letterlijk de weg kwijtraakten, met alle gevolgen van dien', zegt Roos van Dam, copywriter bij Sunshine and Sausages het bureau dat verantwoordelijk is voor de campagne. 'Geïnspireerd door die droevige verhalen hebben we een drietal korte video’s gemaakt waarin het effect dat dementie op iemands leven kan hebben tot uiting komt in aangrijpende situaties; op het perron, in het bos, maar ook in het verzorgingshuis.’

(Tekst loopt door onder video)

Lees ook

Frans Molenaar

Het is inmiddels de negende editie van de Alzheimer Socks, die voor het eerst in 2015 werden gelanceerd. De sokken werden destijds ontworpen door Mart Visser en de erven van Frans Molenaar, die begin dat jaar overleed en zelf aan de ziekte van Alzheimer leed. 

De campagne was een groot succes, mede doordat diverse bekende Nederlanders meewerkten, onder wie Alexander Pechtold, die in het nieuws kwam omdat hij ‘verkeerde sokken had aangetrokken’.

Dit jaar heeft Team Alzheimer samengewerkt met de Nederlandse modeontwerper David Laport. Er is gekozen voor een nieuw subtiel design dat zeer draagbaar is voor meerdere momenten.

De Alzheimer Socks zijn te koop via de website www.TeamAlzheimer.nl.

Credits:
Klant: Team Alzheimer
Modeontwerper: David Laport
Bureau: Sunshine and Sausages
Productie: Peek Creative Studios
Regie: Philip Fountain
DOP: Daan Huttinga via The DC
1st AD: Milan Krols
Gaffer: Erwin Smit
1st AC: Friso Pas
2nd AC: Dylan Ortelee
Best boy: Ronnie den Heijer
Colour Grading: Davey Rietmeijer
Talent : Peter H, Heidi, Linda Iwema, Andre Beukers, Ramon Schenkhuizen, Leonie Redder via Daily Models
Sound Design & Mixage: Van de Laar - Van Efferen
Daarnaast is deze campagne mede mogelijk gemaakt door de volgende partijen
Materiaal: Cinesupply, Boels
Styling: A Matter of Styling
Catering: Food Department, Albert Heijn Pollemans Etten-LeurLocaties: Loods 6, NS, Gemeente Gooise Meren, Gemeente Utrecht, Coffee Culture, Hotel NH Jan Tabak Natuurmonumenten, Café-Restaurant Brambergen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in