Vanwege het succes komt er een tweede editie van Alzheimer SOCKS om deze ziekte en andere vormen van dementie bespreekbaar te maken en te investeren in een oplossing.
De nieuwe campagne begint op Wereld Alzheimer Dag 21 september.
Alzheimer SOCKS zijn twee verschillende sokken. Dit verschillende paar sokken verbeeldt de verwarring waarmee mensen met dementie en hun naasten dagelijks worden geconfronteerd.
Dit jaar ontwierp het Nederlandse modeduo Spijkers en Spijkers de sokken. De winst uit de verkoop wordt wederom gedoneerd aan Alzheimer Nederland.
Met het introduceren van de Alzheimer SOCKS in 2015 kwam er aandacht voor de ziekte en het belang van onderzoek. Op Wereld Alzheimer Dag 2015 werd #AlzheimerSOCKS een trending topic.
De campagne was een groot succes. Diverse bekende Nederlanders werkten mee. Zo was te zien dat Alexander Pechtold ‘verkeerde sokken had aangetrokken’.
De vorige campagne won een European Excellence Award en was genomineerd voor een Golden SABRE Award en een Esprix Award.
De campagne bracht in 2015 150 duizend euro voor de stichting Alzheimer Nederland.
De ene sok is was toen vormgegeven door Frans Molenaar, die zelf aan alzheimer leed. De andere door Mart Visser.
De Alzheimer SOCKS zullen onder andere verkrijgbaar zijn bij Jumbo-winkels, Jeans Centre en online.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!