Overslaan en naar de inhoud gaan

17-jarigen bewustmaken over hun zorgverzekering? Bewuzt zet Snapchat in

Jongeren maken via Snapchat een quiz en krijgen advies over een passend zorgverzekeringspakket.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Zorgverzekeraar Bewuzt, onderdeel van VGZ, heeft een game ontwikkeld voor jongeren die achttien worden. Via Snapchat krijgen tieners diverse vragen voorgeschoteld, waardoor zij op een speelse manier meer informatie over zorgverzekeringspakketten krijgen.

related partner content for mobile comes here

Game-mechanieken
Het toepassen van game-mechanieken heeft volgens Monty, het verantwoordelijke bureau, een positief effect op het menselijke brein. Het motiveert de gebruiker om meer informatie te vergaren door het interactieve aspect. Dit moet een positief gevoel ten opzichte van het onderwerp creëren. 

Op 18-jarige leeftijd worden tieners verantwoordelijk voor hun eigen zorgverzekering. Zij krijgen te maken met vragen als: Welk pakket past bij mij? Waarom heb ik een zorgverzekering? En hoe kies ik een zorgverzekering? Om deze groep een handje te helpen komt Bewuzt met een quiz die antwoord geeft op deze vragen. 

VGZ-campagne

Ouderwetse brief
17-jarigen die nu nog via VGZ verzekerd zijn bij hun ouders, krijgen deze maand een envelop thuisgestuurd. Deze is voorzien met de titel ‘18 worden, snap jij het?’ In het doosje zit een kaartje met de Snapcode. Zodra ze de code scannen, start het spel dat bestaat uit gifjes.

 Zij krijgen een aantal quizvragen en dillema’s voorgesteld, waaronder:

‘Sexy time! Yeah baby! Maar… betaalt de zorgverzekering ook de pil?’

Elke vraag is voorzien van uitleg. Het antwoord op de bovenstaande vraag is:

‘Jij snapt het! Tot je 21e wordt de pil vergoed door je zorgverzekeraar. Heb je je eigen risico nog niet verbruikt, dan betaal je (een deel van) de kosten zelf.’

Wie het hele spel doorloopt, krijgt advies over een zorgverzekeringspakket en maakt kans op een VanMoof-fiets.

Zonder gezeur
Ook worden de ouders betrokken bij de campagne. Uit onderzoek van Bewuzt blijkt dat jongeren hun ouders als belangrijke adviseurs zien bij het kiezen van een zorgverzekering. Daarom ontvangen gezinnen ook de ‘18 worden-zonder-gezeur-scheurkalender’ thuisgestuurd. Deze is voorzien met informatie en reminders over alles wat je kind moet regelen in de periode dat hij of zij 18 wordt.

VGZ-campagne

Credits

Klant: Bewuzt, een zorgverzekering van VGZ
Strategie, concept en executie: Monty, the gamification company
Technische realisatie: Eli5
Productie offline middelen: 53 Graden Noord

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in