Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse retailers onthullen hun kerstcommercials

Sainsbury’s, Marks & Spencer, Debenhams en Tesco hebben hun kerstfilmpje gelanceerd. En John Lewis zet Elton John in de spotlights.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Sainsbury’s – ‘The Big Night’ (Wieden + Kennedy)

In de kerstcommercial, geregisseerd door Michael Gracey, van Sainsbury’s staan 60 schoolkinderen te dansen, zingen en acteren op het podium. Het is een kerstvoorstelling voor ouders. Gekleed als kerstaccessoires – inclusief stekker – zingen zij een nummer van de band New Radicals. Maar niet iedereen vond het idee origineel.

related partner content for mobile comes here

Kritische socialmediagebruikers merkten op dat de commercial lijkt op die van John Lewis en Waitrose & Partner, die eerder dit jaar is gelanceerd. Sainsbury’s reageerde dat zij zich geen zorgen maken over de overeenkomsten. Een woordvoerder liet aan Metro UK weten dat ze al een jaar bezig zijn met deze video. Ook heeft de winkelketen een making of van de commercial gemaakt. 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Campagne van John Lewis en Waitrose & Partner

Tesco - ‘However you do Christmas, everyone’s welcome at Tesco’ (BBH London)

Deze commercial laat zien hoe verschillende families kerst vieren. De nadruk ligt op wat zij eten en drinken, waarmee Tesco zijn kerstaanbod onder de man wil brengen. Of je nu spruitjes eet, ketchup gebruikt of op de drank stort; het idee achter de campagne wordt samengevat in de eindregel: ‘However you do Christmas, everyone is welcome at Tesco’.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Mark and Spencer’s - 'The must-haves that make Christmas' (Grey London)

Deze commercial staat in het teken van must-haves voor kerst. De 60-seconden durende advertentie start met de vraag: What makes Christmas, Christmas? Merkambassadeur Holly Willoughby komt meteen in beeld. De scènes die volgen laten zien welke outfits je nodig hebt voor verschillende gelegenheden. Ook komt model David Gandy een rol.

Debenhams - ‘Do a bit of you-know-you-did-good’ (Galloways)

De feestelijke campagne van Debenhams is gericht op de momenten waarop je realiseert dat je hét perfecte cadeau hebt gekocht. Bijvoorbeeld in de scene ‘the date'. Een stelletje zit op de bank. Terwijl de jongen een drankje inschenkt, pakt het meisje haar cadeau. Zodra ze de laptop aanraakt om een muziekje op te zetten, ziet ze allerlei sportieve buitensport-foto’s. Zichtbaar tevreden gooit ze haar haren naar achteren: ze heeft het juiste cadeau gekocht. Op de achtergrond klinkt de soundtrack ‘Star’ van Kiki Dee.

John Lewis: de voorspellingen komen uit

De iconische kerstcommercial van John Lewis liet op zich wachten. Er gingen al diverse geruchten rond over de video, namelijk dat Elton John een rol zou krijgen. Een lezer van Campaign merkte ook op dat de luifel in Oxford Street is veranderd in ‘John’.

First piano

De geruchten bleken te kloppen. Vannacht om 12 uur Engelse tijd werd de commercial - inderdaad met Elton John - gepubliceerd. De commercial (2:20 min.) vertelt het verhaal over de eerste piano van 'Sir Elton John'. En dat die meer was dan 'alleen maar een cadeau'.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

John Lewis & Partners Christmas Ad 2018 - #EltonJohnLewis ?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Edwin van den Boom

Tranentrekkertje heur!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in