Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl na halfjaar weg bij GoSpooky, gaat verder met Bruut

Het vertrek heeft te maken met 'wederzijdse verwachtingen'. Het betreft de derde bureauwissel bij Lidl in anderhalf jaar.
lidl
Bruut is het nieuwe social-bureau van Lidl.
lidl
Bruut is het nieuwe social-bureau van Lidl.

Al na een halfjaar heeft Lidl afscheid genomen van GoSpooky, dat tot voor kort de social media-activiteiten van de supermarktketen verzorgde. De opvallend korte samenwerking heeft te maken met 'wederzijdse verwachtingen' die niet als zodanig zijn uitgekomen, meldt een woordvoerder van Lidl.

related partner content for mobile comes here

Het betekent dat videocontentbureau Bruut zich sinds deze week het nieuwe 'social lead agency' van de discounter mag noemen. De partijen werken al langer samen, maar het is nu de bedoeling dat Bruut op vaste basis de social-strategieën op met name Instagram en Facebook gaat beheren. Voor deze social-kanalen, de belangrijkste van Lidl, gaat Bruut ook campagnes creëren en produceren.

De content moet zich richten op het delen van 'herkenbare en humoristische verhalen' die aansluiten op wat er speelt in de samenleving, aldus Lidl in een verklaring.

Veel bureauwissels

Het betreft de derde bureauwissel van Lidl in korte tijd. Zo werd eind 2023 na een uitgebreide pitch reclamebureau Joe Public ingeruild voor Alfred en afgelopen najaar switchte de retailer na zeventien jaar van mediabureau Zigt naar Abovo Maxlead. Overigens heeft Alfred tegenwoordig ook een eigen social-bureau, maar dat wordt voor de social-content van Lidl buiten de campagnes om niet ingezet.

Sinds oktober 2023 staat Laura Klaver als head of marketing aan het roer van Lidl. Zij nam destijds het stokje over van Jorieke de Vries, die naar Jumbo overstapte. Naar verluidt is de discounter momenteel ook nog op zoek naar een apart TikTok-bureau, daar moet binnenkort meer over bekend worden.

'We zijn juist altijd heel consistent geweest in de samenwerkingen met bureaus', meldt een woordvoerder desgevraagd. 'Het is dan ook de intentie om met de huidige bureaus meerdere jaren samen te werken.'

Doelgerichte content

David Hoogendam, media-director bij Bruut: 'Lidl is een van de grootste merken van Nederland en wordt op social media gevolg door ruim een miljoen mensen. Die wil je trakteren op smaakvolle en doelgerichte content waarvoor ze terugkomen. Door grondige analyses van de social-content en de paid-inzet daarvan, willen we als Bruut de content steeds verbeteren om zodoende aan te sluiten op de interesses en algoritmes van de verschillende doelgroepen.'

Lidl, onderdeel van de Duitse Schwarz Group, geldt na Albert Heijn als de grootste adverteerder van Nederland. Het bedrijf telt in Nederland zo'n 440 winkels.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in