Lidl na halfjaar weg bij GoSpooky, gaat verder met Bruut


Al na een halfjaar heeft Lidl afscheid genomen van GoSpooky, dat tot voor kort de social media-activiteiten van de supermarktketen verzorgde. De opvallend korte samenwerking heeft te maken met 'wederzijdse verwachtingen' die niet als zodanig zijn uitgekomen, meldt een woordvoerder van Lidl.
Het betekent dat videocontentbureau Bruut zich sinds deze week het nieuwe 'social lead agency' van de discounter mag noemen. De partijen werken al langer samen, maar het is nu de bedoeling dat Bruut op vaste basis de social-strategieën op met name Instagram en Facebook gaat beheren. Voor deze social-kanalen, de belangrijkste van Lidl, gaat Bruut ook campagnes creëren en produceren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe content moet zich richten op het delen van 'herkenbare en humoristische verhalen' die aansluiten op wat er speelt in de samenleving, aldus Lidl in een verklaring.
Veel bureauwissels
Het betreft de derde bureauwissel van Lidl in korte tijd. Zo werd eind 2023 na een uitgebreide pitch reclamebureau Joe Public ingeruild voor Alfred en afgelopen najaar switchte de retailer na zeventien jaar van mediabureau Zigt naar Abovo Maxlead. Overigens heeft Alfred tegenwoordig ook een eigen social-bureau, maar dat wordt voor de social-content van Lidl buiten de campagnes om niet ingezet.
Sinds oktober 2023 staat Laura Klaver als head of marketing aan het roer van Lidl. Zij nam destijds het stokje over van Jorieke de Vries, die naar Jumbo overstapte. Naar verluidt is de discounter momenteel ook nog op zoek naar een apart TikTok-bureau, daar moet binnenkort meer over bekend worden.
'We zijn juist altijd heel consistent geweest in de samenwerkingen met bureaus', meldt een woordvoerder desgevraagd. 'Het is dan ook de intentie om met de huidige bureaus meerdere jaren samen te werken.'
Doelgerichte content
David Hoogendam, media-director bij Bruut: 'Lidl is een van de grootste merken van Nederland en wordt op social media gevolg door ruim een miljoen mensen. Die wil je trakteren op smaakvolle en doelgerichte content waarvoor ze terugkomen. Door grondige analyses van de social-content en de paid-inzet daarvan, willen we als Bruut de content steeds verbeteren om zodoende aan te sluiten op de interesses en algoritmes van de verschillende doelgroepen.'
Lidl, onderdeel van de Duitse Schwarz Group, geldt na Albert Heijn als de grootste adverteerder van Nederland. Het bedrijf telt in Nederland zo'n 440 winkels.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid