Overslaan en naar de inhoud gaan

Happiness Anywhere zet voet aan Nederlandse grond

Oprichters zijn Iris Minnema, Daan de Raaf, Joey Boeters en Nik Sluijs. De laatste twee zijn na 10 maanden vertrokken bij Fitzroy.
happiness
De vier oprichters van Happiness Amsterdam
happiness
De vier oprichters van Happiness Amsterdam

De van origine Belgische bureaugroep Happiness Anywhere is met een nieuw bureau nu ook in Nederland actief. Happiness Amsterdam wordt bestierd door ceo Iris Minnema (ex-DDB Unlimited), strategy partner Daan de Raaf (ex-Dare) en creative partners Joey Boeters en Nik Sluijs (ex-Fitzroy). Marktplaats, dat al langer met Happiness samenwerkt, is founding client van de Amsterdamse vestiging.

related partner content for mobile comes here

Positiviteit als filosofie

Happiness Anywhere is met 145 werknemers actief in Brussel, Parijs, Ho Chi Minh City (Vietnam) en nu dus ook Amsterdam. De groep heeft de stellige ambitie te strijden tegen 'impossibilities and negativity' door merken te helpen 'happiness' te verspreiden.

Karen Corrigan, medeoprichter en ceo van Happiness Anywhere, spreekt over reclame als 'een zwaar onderschat vak' en is daarom blij met de nieuwe vestiging van Happiness in Amsterdam. 'Geen creatie voor de creatie, geen strategie om de strategie. Happiness, daar draait het om.'

Iris Minnema over de positiviteitsfilosofie: 'Optimisten hebben meer succes dan doemdenkers. En merken die vanuit positivisme naar hun business kijken, zijn succesvoller. Hetzelfde geldt voor de aanpak van communicatie; merken die positiviteit delen doen het beter dan andere merken. Wij willen merken daarbij helpen.'

Het team van Happiness Amsterdam bestaat nu nog alleen uit de genoemde vier oprichters. Nik Sluijs: 'Maar ons voordeel ten opzichte van andere startende bureaus, is dat we vanaf dag één een beroep kunnen doen op alle collega's van Happiness Anywhere. Dat gebeurt nu al voor bijvoorbeeld Marktplaats en Spa.'

Sluijs en Boeters weg bij Fitzroy

Dat het creatieve duo Nik Sluijs en Joey Boeters al na een klein jaar weg is bij Fitzroy, is opmerkelijk te noemen. Het duo startte in mei vorig jaar als creative directors bij het Amsterdamse reclamebureau en kwam toen over van Wunderman Thompson. Maar aan Fitzroy heeft het niet gelegen, zegt Sluijs. 'We waren heel happy; wonnen pitches, kregen de kans om onszelf te ontwikkelen. Maarja, toen kwam opeens dit perfecte plaatje voorbij. We konden het aanbod simpelweg niet laten schieten.' Het voordeel van een bureaugroep als Happiness is volgens Sluijs bovendien dat je 'direct grote klanten aankunt' en 'meer werkzekerheid' hebt. 

Iris Minnema werkte de laatste 3,5 jaar als global business director bij DDB Unlimited, dat sinds kort is gefuseerd met 180 Amsterdam. Ze was in totaal zestien jaar werkzaam voor DDB. In augustus vorig jaar had Minnema besloten iets anders te doen, waarna ze gevraagd werd te blijven tot december. Daan de Raaf was en is actief voor zijn eigen bureau Dare Strategy, in een verder verleden werkte hij jarenlang voor DDB & Tribal. 

Happiness Amsterdam werkt naast Marktplaats en Spa ook voor Nationale Vacaturebank en Soilmates. Happiness Anywhere is meermaals verkozen tot Agency of the Year in België en Vietnam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in