Overslaan en naar de inhoud gaan

Edelman schiet als eerste PR-bureau door barrière van 1 miljard omzet heen

Voorman Edelman: 'Een fantastische prestatie die onwerkelijk voelt'
Richard Edelman spreekt in Cannes
Richard Edelman spreekt in Cannes
Richard Edelman spreekt in Cannes
Richard Edelman spreekt in Cannes

Edelman is 's werelds eerste pr-bureau ooit dat de magische grens van één miljard dollar omzet passeert. Dat het bureau geen last had van de pandemie bewijzen de cijfers: de organisatie noteerde een omzetgroei van 18 procent voor het fiscale jaar 2022, dat eindigt op 30 juni. 

related partner content for mobile comes here

'Het is een fantastische prestatie die heel onwerkelijk voelt zei Richard Edelman gisteren op het Cannes Lions Festival. 'We hebben een ongelooflijk jaar achter de rug. Op een bepaalde manier is de wereld naar ons toegekomen.'

Volgens Edelman zijn de grenzen van de groei nog niet bereikt voor het bureau. Hij ziet  nog groeimogelijkheden in de gebieden Azië en 'continentaal' Europa.

Ook zijn er binnen pr- en communicatie nog disciplines waar meer is te halen, zoals public affairs, een gebied dat nu nog goed is voor slechts 4% van de winst. Edelman maakte bekend dat het bedrijf zich zal fanatiek zal gaan richten op overnames van publicaffairsbureaus. 

Trust

Een ander terrein waar Edelman meer groei in ziet is het vertrouwensonderzoek. Jaarlijk houdt Edelman een groot mondiaal onderzoek, de Trust Barometer, waarin het vertrouwen van het publiek en opinieleiders wordt gemeten in onder meer het bedrijfsleven en de overheid.

Richard Edelman zei in Cannes dat de gegevens uit de Trust Barometer een belangrijkere businessdriver zou kunnen worden, vooral als die merken en organisaties helpt om intenties om te zetten in daden en resultaten, ofwel in meer vertrouwen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in